آغاز فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی

۰۶ تیر ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۶ کد : ۱۹۰۳۳۰۸ سرخط اخبار

 

فروش مرحله نخست اوراق مشارکت پارس جنوبی به میزان 500 میلیارد تومان از امروز سه شنبه ششم تیر ماه در شعب منتخب بانک ملت آغاز شد.
این اوراق به صورت چهار ساله، بی نام و قابل انتقال به غیر است و با نرخ سود علی الحساب 20 درصد به صورت سالانه و معاف از مالیات عرضه می شود و قابلیت باز خرید قبل از سررسید از سوی بانک ملت را در سال اول انتشار با نرخ سود 18 درصد و پس از یک سال با نرخ سود 19.5 درصد دارد.

به گزارش ایرنا، بر این اساس، سود اوراق مشارکت شرکت نفت و گاز پارس که با هدف تامین منابع برای تکمیل فازهای باقیمانده میدان پارس جنوبی به عنوان بزرگ ترین میدان گازی مستقل جهان منتشر شده است، به صورت روز شمار محاسبه و هر سه ماه یک بار پرداخت خواهد شد.

عرضه اوراق مشارکت یادشده از روز ششم تیر ماه در شعب منتخب بانک ملت در سراسر کشور آغاز شده است و به مدت شش روز کاری تا دوشنبه 12 تیر ماه ادامه خواهد داشت.

امسال پنج هزار و 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت ارزی و ریالی برای شتاب دهی به اجرای طرح های پارس جنوبی از سوی شرکت نفت و گاز پارس منتشر می شود که چهار هزار میلیارد تومان از این اوراق مشارکت ریالی و یک میلیارد دلار اوراق مشارکت ارزی است.

میدان گازی پارس جنوبی یکی از بزرگ ترین منابع گازی مستقل جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در خلیج فارس قرار دارد. وسعت این میدان در بخش مربوط به ایران سه هزار و 700 کیلومتر مربع و ذخیره درجای آن بیش از 14 تریلیون متر مکعب، معادل هشت درصد کل ذخایر گاز جهان و 50 درصد ذخایر گاز شناخته شده کشور است.



نظر شما :