صدر:مالکی را به شرط اصلاح طلبی می پذیریم

۰۶ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۰ کد : ۱۹۰۳۲۹۵ سرخط اخبار
رهبر جریان صدر عراق طی اظهاراتی مردم بحرین را به صبر و استواری در جهت تحقق اهدافشان فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز‌ عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق ضمن محکوم کردن حملات اخیر نیروهای رژیم آل خلیفه به تظاهرکنندگان بحرینی به ویژه گروه الوفاق بحرین مردم این کشور را به صبر و استواری برای تحقق اهدافشان فراخواند.

وی ضمن مجاهدانه خواندن مواضع بحرینی‌ها خطاب به مردم این کشور عنوان داشت: به مبارزات خود ادامه دهید و امیدوارم که خداوند شما را در این راه یاری کند و از شما الگویی برای صبر و مقاومت بسازد چرا که شما کسانی هستید که راه مبارزان را ادامه می‌دهید و حماسه جهاد واقعی را به پا می‌کنید.

صدر همچنین افزود: همه کسانی که در بحرین به شهادت رسیدند در حقیقت به خاطر آرامش شما جان خود را فدا کردند.

مقتدی صدر پیشتر نیز در واکنش به طرح اتحاد عربستان با بحرین تاکید کرده بود که هدف از این مساله پایان دادن به انقلاب مردم بحرین است.

رهبر جریان صدر عراق همچنین در اظهاراتی جداگانه با اشاره به مساله برگزاری کنفرانس ملی در عراق عنوان داشت: برگزاری کنفرانس ملی در شرایط کنونی و با وجود اختلافات میان احزاب و فراکسیون‌های سیاسی امری دشوار است.

وی در این اظهارات که در میان جمعی از اصحاب رسانه‌های مختلف در منزل خود در نجف ایراد کرد، عنوان داشت: برگزاری کنفرانس ملی در عراق به نظر من در شرایط کنونی امر دشواری است چرا که در صورتی که این کنفرانس در این شرایط برگزار شود باعث ایجاد اختلافات و تشنج‌های زیادی می‌شود.

صدر در ادامه به درخواست دادن رای عدم اعتماد به المالکی اشاره کرد و گفت: در صورتی که دادن رای عدم اعتماد به نوری المالکی به ضرر ملت عراق باشد من مجددا تکرار می‌کنم که آن را تایید نمی‌کنم.

وی گفت: ما خواهان برقراری صلح و آشتی سیاسی میان همه گروه‌ها و احزاب عراق هستیم نه به حاشیه کشاندن المالکی.

صدر همچنین تاکید کرد: من قبلا به نوری المالکی گفته بودم که تو با رای فراکسیون‌های سیاسی و همه ائتلاف‌ها و احزاب عراقی اعم از شیعه، کرد و سنی به کرسی قدرت رسیده‌ای لذا مخالفت با خواسته‌ آن‌ها در حقیقت امری مخالف با چارچوب اخلاق سیاسی است.

رهبر جریان صدر عراق همچنین تاکید کرد که در صورت اجرای اصلاحات حقیقی توسط نوری المالکی آماده است تا فراکسیون‌های سیاسی را برای انصراف از خواسته خود در خصوص دادن رای عدم اعتماد به وی قانع کند.

این مقام عراقی همچنین در واکنش به پیروزی محمد مرسی، به عنوان رئیس جمهوری مصر عنوان داشت: من به ملت عزیز مصر به خاطر موفقیت در پایان اولین روند دموکراسی تبریک می‌گویم و امیدوارم که خداوند ملت مصر را الگویی برای همه ملت‌های منطقه قرار دهد.

صدر گفت: من از همه مردم مصر می‌خواهم که منافع عمومی و احساسات ملی را بر منافع حزبی و شخصی خود ترجیح دهند.

وی افزود: از رئیس‌جمهور جدید مصر می‌خواهم که با بردباری برای تشکیل دولتی که همه احزاب و اقشار و گروه‌های مردمی را در بربگیرد تلاش کرده و از هر گونه تندروی خودداری کند چرا که بهترین کار میانه‌روی در همه امور است.

نظر شما :