پولهای قذافی در سوییس گم شد

۰۶ تیر ۱۳۹۱ | ۰۲:۲۴ کد : ۱۹۰۳۲۶۲ سرخط اخبار
 
پولها و دارایی های معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی و بستگان وی در سوییس گم شده است و سخنگوی دفتر اقتصاد سوییس اعلام کرد که ما اطلاعی در این زمینه نداریم.    
 
به گزارش ایرنا، اخیرا برخی رسانه ها به نقل از مسوولین قضائی از ارقام میلیاردی پولهای رژیم قذافی و بستگان او در سوییس خبر دادند و تاکید کردند که این پولها هرگز توسط سوییس توقیف نشده است. 

این رسانه ها تاکید کردند که پولهای هنگفت که از درآمد نفت بدست آمده به نام افرادی در بانکهای سوییس است که در مظان اتهام قرار ندارند. 

اگر واقعا چنین است پس این پولها کجا هستند؟ 'ماری اوت' از دفتر اقتصاد سوییس (سکو) تاکید می کند، زمانی که شورای فدرال در سپتامبر گذشته دستور توقیف دارایی های قذافی و بستگان وی را داد، 650 میلیون فرانک در شماره حسابهای آنها در بانک های سوییس موجود بود. 

البته آمار بانک مرکزی سوییس برای سال 2011 نشان می داد که دارایی های لیبی پیش از سقوط قذافی در سوییس بالغ بر 684 میلیون فرانک بوده است. 

سخنگوی دفتر اقتصاد سوییس تاکید کرده که پس از آنکه سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا با سقوط رژیم قذافی دستور آزاد کردن دارایی های لیبی را دادند، سوییس نیز در این راستا 550 میلیون فرانک از این پولهای توقیف شده را آزاد کرد؛ بنابراین امروز 100 میلیون فرانک از پولهای لیبی در سوییس در حال توقیف است. 

سخنگوی دفتر اقتصاد سوییس البته در خصوص ارقام میلیاردی دارایی های لیبی در سوییس گفته است که ما هیچ اطلاعاتی در باره این ارقام در دست نداریم و نمی دانیم کجاست. 

( ۱ )

نظر شما :