انحلال 44 رسانه خبری در عراق

۰۵ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۹۰۳۲۴۸ سرخط اخبار
منابع داخلی عراق اعلام کردند که دولت این کشور حکم توقف فعالیت 44 رسانه و موسسه خبری داخلی و خارجی را در عراق صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الاتحاد، "دیده‌بان آزادی رسانه‌ای عراق" در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیات رسانه‌ها و ارتباطات عراق وابسته به دولت این کشور در نامه‌ای به وزارت کشور خواستار لغو فعالیت 44 روزنامه و رسانه خارجی و داخلی عراق شده و این وزارتخانه نیز دستورات لازم را به نیروهای امنیتی و پلیس عراق برای عملی کردن این درخواست داده است.

دیده‌بان آزادی‌های رسانه‌ای عراق با محکوم کردن این حکم اعلام کرد: "دولت بغداد با این کار قصد دارد خبرنگاران را بترساند و مانع آزادی بیان شود". این گروه از دولت عراق خواست تا به چنین اقداماتی پایان دهد.

بنا به بیانیه صادر شده در بین موسسات و رسانه‌هایی که حکم تعطیلی آنها صادر شده دو شبکه تلویزیونی مهم عراق یعنی شبکه‌های "البغدادیه"، "الشرقیه"، و نیز شبکه‌های بین‌المللی مانند "بی‌بی‌سی"، "مونت کارلو"، "رادیو سوا" و "صدای آمریکا" نیز به چشم می‌خورد.

براساس حکم صادر شده همچنین فعالیت خبرنگاران و عکاسان شبکه‌های ماهواره‌ای "الدیار"، "البابلیه"، "المربد" و برخی دیگر از رسانه‌های پرطرفدار داخلی عراق به حالت تعلیق درآمده است.

دیده‌بان آزادی‌های رسانه‌ای عراق همچنین اعلام کرد: "عدنان الاسدی"، سرپرست وزارت کشور عراق در حکمی به نیروهای پلیس این کشور توقف فعالیت رسانه‌های مذکور را خواستار شده است.


نظر شما :