تونس آخرین نخست وزیر قذافی را تحویل داد

۰۵ تیر ۱۳۹۱ | ۰۱:۴۶ کد : ۱۹۰۳۲۲۰ سرخط اخبار
 
دولت تونس روز یکشنبه 'البغدادی المحمودی' آخرین نخست وزیر معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی را به طرابلس تحویل داد.   
 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از تونس، البغدادی المحمودی آخرین نخست وزیر رژیم قذافی که از ماه سپتامبر در زندانی در تونس به سر می برد، امروز (یکشنبه) به لیبی مسترد شد. 

حمدی جبالی سخنگوی دولت تونس در این باره گفت: البغدادی به لیبی مسترد شد و این تصمیم در پی توافق انجام شده میان تونس و طرابلس اتخاذ شده است. 

'حماد الجبالی ' نخست وزیر تونس پیشتر تاکید کرده بود که کشورش 'البغدادی المحمودی' را به لیبی مسترد می کند، حتی اگر رئیس جمهوری تونس با آن مخالفت کند. 

'محمد منصف المرزوقی' رییس جمهوری تونس در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی خصوصی تونس 'حنبعل' گفته بود: با وجود توافق تونس و لیبی، در زمان حاضر با تسلیم البغدادی المحمودی به طرابلس مخالف هستم. 

وی افزود: نمی توانم برگه تحویل البغدادی المحمودی به طرابلس را با علم به اینکه او ممکن است در لیبی در معرض شکنجه قرار گیرد و حتی احتمال دارد در آنجا کشته شود، امضا کنم. 

در سفر اخیر ' عبدالرحیم الکیب' نخست وزیر دولت انتقالی لیبی به تونس دو طرف به توافقی برای تحویل المحمودی به طرابلس دست یافتند. 

البغدادی المحمودی ( 67 ساله) هنگام فرار به الجزایر و در جنوب تونس در 21 سپتامبر 2011 بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان ' المرناقیه' نزدیک پایتخت تونس بسر می برد. 

 

نظر شما :