ایران برنامه‌ای برای برگزاری رزمایش با چین ندارد

۰۴ تیر ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۵ کد : ۱۹۰۳۲۱۳ سرخط اخبار
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در آینده نزدیک اقیانوس اطلس را پشت سر خواهیم گذاشت، خطاب به جانبازان نیروی دریایی ارتش گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند هر جا منافع ما اقتضا کند ما آنجا هستیم، اهل حضور هستیم و از منافع خود دفاع می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه در مراسم تجلیل از جانبازان نیروی دریایی ارتش که در سالن صدف ستاد فرماندهی نیروی دریایی برگزار شد، با بیان اینکه نیروی دریایی در 8 سال دفاع مقدس خوش درخشید، به اقدامات این نیرو در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: اگر نیروی دریایی نبود آبادان محاصره کامل می شد، اما این نیرو با تمامی امکانات جلوی محاصره کامل آبادان را گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه سخنانش اعلام کرد: ما در صدد هستیم که امسال کنگره شهدای نیروی دریایی را به همت بنیاد شهید برگزار کنیم.

سیاری همچنین از ساخت سریال 33 قسمتی عملیات مروارید خبر داد و در عین حال افزود: علاوه بر این مورد در تلاش هستیم تا فیلم سینمایی عملیات مروارید را نیز تولید کنیم.
 
وی درباره فعالیت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این باره فقط باید به گفته مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت ها و اقدامات نیروی دریایی بسنده کنیم. معظم له در وصف نیروی دریایی این نیرو را یک نیروی راهبردی توصیف کرده بودند و این بسیار حائز اهمیت است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در آینده نزدیک اقیانوس اطلس را نیز پشت‌سر خواهیم گذاشت، خطاب به جانبازان نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هر جا منافع ما اقتضا کند ما آنجا هستیم، اهل حضور هستیم و از منافع خود دفاع می کنیم.
 
* برنامه ای برای برگزاری رزمایش مشترک با چین نداریم
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ما تا به حال هیچ برنامه ای برای برگزاری رزمایش مشترک با چین نداشته و نداریم.
 
حبیب الله سیاری در حاشیه همایش تجلیل از جانبازان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برگزاری رزمایش مشترک ایران با چین صحت دارد و اگر صحت دارد این رزمایش چه زمانی برگزار خواهد شد؟ گفت: برنامه های نیروی دریایی از طریق رسانه ها اعلام می شود و یا خودمان این برنامه ها را اعلام خواهیم کرد ، تا به حال برنامه ای برای برگزاری رزمایش مشترک با چین اعلام نشده است.
 
وی درادامه از بحث نوسازی تجهیزات در نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: ما بحث نوسازی تجهیزات را در برنامه های خود قرار دادیم و این تجهیزات را جایگزین تجهیزات فعلی می کنیم.
 
سیاری همچنین در پاسخ به این سئوال که فعالیت های نیروی دریایی را چگونه ارزیابی می کنید؟ افزود: ما امروز زیردریایی های مورد نیاز خودمان را می سازیم، آنچه نیاز داشته باشیم خودمان تولید می کنیم و این بسیار حائز اهمیت است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: حضور ایران در آب های آزاد نشان دهنده اقتدار این کشور است.


نظر شما :