بازداشت 89 نفر در تظاهرات دیشب تلاویو

۰۴ تیر ۱۳۹۱ | ۲۰:۱۱ کد : ۱۹۰۳۲۰۸ سرخط اخبار
هزاران نفر از ساکنان تل آویو شب گذشته با برپائی تظاهراتی اعتراض خود را نسبت به بازداشت رهبر اعتراضات مدنی سرزمین های اشغالی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتض، شب گذشته بیش از شش هزار و 500 نفر از ساکنان تل آویو با برپائی تظاهرات در میدان "هابیما" و اطراف آن نسبت به بازداشت "دافنی لیف" اعتراض کردند که این تظاهرات با واکنش پلیس مواجه شد.

پلیس رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن معترضین متوسل بزور شد و 89 نفر از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرد.

رافنی لیف رهبر اعتراضاتی است که از تابستان سال گذشته و در اعتراض به وضعیت اقتصادی موجود در سرزمین های اشغالی آغاز شد.

معترضین به شرایط اقتصادی در سرزمین های اشغالی جمعه شب نیز در تل اویو دست به تظاهرات زده بودند که پلیس رژیم صهیونیستی با آنها درگیر شد و تعدادی از آنها را بازداشت کرد که یکی از بازداشت شدگان رافنی لیف بود.

تظاهرات شبهای شنبه سرزمین های اشغالی در اعتراض به افزایش بی سابقه هزینه های زندگی از اواسط ماه جولای سال گذشته و از زمانیکه تعدادی از شهروندان اسرائیلی اقدام به برپائی چادر در خیایان "روثشیلد" تل آویو کردند آغاز شد و سپس به بخش های مختلف نیز تسری یافت .یکی از محورهای اصلی اعتراضات مردم سرزمین های اشغالی افزایش بهای مسکن و اجاره بها در شهرهای مختلف این منطقه است. 

 
کابینه رژیم صهیونیستی تا کنون جلسات متعددی را برای پایان دادن به اعتراضات تشکیل داده، اما تا کنون نتیجه خاصی در این ارتباط نگرفت و این در حالی است که معترضان کمیته ای را برای پیگیری خواسته های خود تشکیل داده اند.

نظر شما :