آمریکا: اروپا تحریم نفتی ایران را لغو نمی کند

۰۳ تیر ۱۳۹۱ | ۰۰:۵۳ کد : ۱۹۰۳۱۲۰ سرخط اخبار
 
 وزارت امور خارجه آمریکا رایزنی کارشناسان را که در جریان نشست گروه 5+1 و ایران مورد توافق دو طرف قرار گرفت، شکل ثمربخش مذاکرات درباره موضوع هسته‌یی ایران دانست. 

به گزارش ایسنا، ویکتوریا نولاند، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز چهارشنبه گفت: ارزیابی ما از نشست مسکو چنین است؛ نشست کارشناسان فنی برای بحث در مورد تمام جزییات و تمام گام‌هایی که ما برای حل و فصل مساله این موضوع برمی‌داریم، بسیار ثمربخش خواهد بود. عقیده ما این است. 

به گزارش خبرگزاری نووستی، او گفت که رایزنی کارشناسان امکان خواهد داد که اهمیت و ضرورت تدابیر پیشنهادی طرف‌ها برای حل و فصل مساله ایران به‌طور مفصل مورد بحث قرار گرفته و بهتر درک شود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که با این حال مذاکرات انجام شده اعمال تحریم واردات نفت ایران به اتحادیه اروپا از اول ژوییه را لغو نمی‌کند. 

مذاکرات ایران و گروه 5+1 روز سه شنبه، 19 ژوئن در مسکو به پایان رسید. در این مذاکرات کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نماینده 5+1 و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران مذاکره کننده اصلی از طرف این کشور بودند. 

ایران و گروه 5+1 در مسکو درباره ادامه گفت‌وگو به توافق رسیدند و نشست کارشناسان در چارچوب این مذاکرات در تاریخ 3 ژوییه در استانبول برگزار خواهد شد. 

جلیلی در سفر به مسکو علاوه بر چهار دور مذاکره فشرده با اعضای گروه 5+1 چند دیدار دوجانبه با کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سرگی ریابکوف، نماینده روسیه در گروه 5+1 و هم‌چنین نماینده چین در این مذاکرات داشت.

نظر شما :