ایهود باراک:

حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران معجزه است!

۰۲ تیر ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۷ کد : ۱۹۰۳۱۱۴ سرخط اخبار
 
با گذشت چند روز از مذاکرات مسکو و در پی اعلام نتیجه بخش نبودن این مذاکرات از سوی رسانه ها و سیاستمداران غربی، بار دیگر موج اظهارنظرها و موضع گیری های جنگ طلبانه سران رژیم صهیونیستی آغاز شده است. جدیدترین نمونه از این دست، اظهاراتی است که اخیراً وزیر جنگ این رژیم بر زبان رانده است.
 
به گزارش «تابناک»، همان گونه که انتظار می رفت، عدم حصول نتایج مورد نظر غرب از مذاکرات مسکو، بار دیگر اظهارات، تحلیل ها و موضع گیری های جنگ طلبانه را قوت بخشیده است. در همین راستا، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی حل مسئله هسته ای ایران از روش های دیپلماتیک را یک معجزه دانسته است.
 
روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» ضمن اشاره به سخنان باراک، به نقل از وی نوشته: «از هرکسی که فکر می کند تعامل با ایران در شرایط کنونی پیچیده است، از جمله برخی رهبران اندیشکده های آمریکایی، می خواهم چشمان خود را ببندند و تصور کنند زمانی که ایران در نتیجه فقدان اراده سیاسی [از جانب غرب] به سلاح هسته ای دست یابد، تعامل با همین موضوعات چه شکلی پیدا خواهد کرد».
 
وی ادامه داده: «این کار بسیار خطرناک تر و از جنبه زندگی افراد و منابع مالی، بسیار پرهزینه تر خواهد بود. اگر دنیا به اندازه کافی برای توقف ایران جدی نباشد، این کشور به سلاح هسته ای دست خواهد یافت».
 
باراک همچنین به تلاش های دیپلماتیک برای حل مسئله ایران اشاره کرده و گفته: «ما همیشه امیدواریم این مسئله از طریق اراده آزاد مقامات ایران، از طریق موثر بودن تحریم ها، از طریق خلاقیت دیپلماسی و یا از طریق هر معجزه دیگری حل و فصل شود».
 
جالب اینجاست که «یدیعوت آحارانوت» با اشاره به این بخش از سخنان بارک می نویسد از آنجا که باراک سکولار اعتقاد چندانی به معجزه ندارد، می توان نتیجه گرفت که او اعتقادی به حل مسئله از روش دیپلماتیک ندارد و انتظار دارد اقدامی نظامی در این زمینه صورت بگیرد!
 
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین اظهار داشته زمانی که درباره جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای سخن گفته می شود، همه باید در این مسیر مصمم باشند، گفته برای چنین امری، مقامات آمریکایی، اروپایی و همچنین روس ها و چینی ها باید دست به دست هم بدهند.
 
از اظهارات باراک و موضع گیری های اخیر مقامات غربی و صهیونیستی می توان چنین نتیجه گرفت که آن ها بار دیگر در پی ایجاد زمینه لازم جهت افزایش فشارها بر ایران هستند. در حقیقت، این روزها ادعاهای فراوانی از گوشه و کنار درباره ضرورت تشدید تحریم ها و دیگر اقدامات بازدارنده علیه ایران مطرح می شود. 
 
به این ترتیب، می توان نتیجه گرفت غرب و رژیم صهیونیستی از رویکرد «فشار و مذاکره» خود رویگردان نیست و همچنان قصد دارد تا با انجام حداکثر اقدامات ممکن، در مقابل برنامه هسته ای ایران مانع ایجاد کند.

نظر شما :