خوش خدمتی نفتی عربستان به آمریکا علیه ایران

۰۲ تیر ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۰۳۰۹۱ سرخط اخبار
مقامات عربستان با جدیت طرح‌های مورد نظر آمریکا به منظور افزایش فشار بر ایران را برای دست کشیدن از برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌یی دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روزنامه روسی "نزاویسیمایا گازتا" نوشت: عربستان و دو متحدش کویت و امارات درپی تضعیف ایران از طریق کاهش قیمت نفت تا مرز 60 دلار برای هر بشکه هستند.

براساس این گزارش، عربستان با افزایش تولیدات نفتی خود از روسیه هم پیش افتاد و ماه مارس گذشته به بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شد.

این روزنامه روسی نوشت: کارشناسان نفتی معتقدند که قیمت 100 دلار برای هر بشکه کم‌ترین قیمتی است که ایران می‌تواند از طریق آن سودی از فروش نفت خود ببرد.

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان 14 ژوئن در حاشیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی کشورهای اوپک در وین، پایتخت اتریش، شک و تردیدها را درباره تداوم تزریق نفت عربستان به بازار برطرف کرد و گفت: ما ترجیح می‌دهیم که سقف تولیدات نفتی اوپک بیش‌تر شود.

او گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ما به افزایش سقف تولیدات نفتی نیاز داریم و پیش از اتخاذ دیدگاه رسمی خود منتظر جواب دیگر کشورهای عضو اوپک هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، وال استریت ژورنال به نقل از تحلیلگری در دفتر تحقیقات امور کشورهای عربی و اسلامی (اوراسیا گروپ) مستقر در نیویورک گزارش داد: عربستانی‌ها با توجه به کاهش تولیدات نفتی ایران ترجیح می‌دهند که هم‌چنان نیاز بازارهای نفتی را تأمین کنند.

نظر شما :