اذعان سازمان ملل به فعالیت یک جریان سوم در سوریه

۰۱ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۹۰۳۰۶۸ سرخط اخبار

سخنگوی رسمی بان کی مون اذعان کرد که جریان سومی در سوریه مشغول به فعالیت بوده و با راهکار مسالمت‌آمیز برای حل‌وفصل مساله سوریه مخالف است اما نمی‌توان ماهیت این جریان را مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو سوای آمریکا، مارتین نسیرکی، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری عنوان داشت: در شرایط کنونی نمی‌توان به ماهیت جریان سومی که در سوریه حضور دارد پی برد.

وی در ادامه افزود: مساله مهم آن است که طرف‌های مربوطه متوجه شده‌اند جریان سومی در سوریه به جز مخالفان نظام حاکم وجود دارد و نمی‌توانیم به صورت دقیق این جریان را مشخص کنیم.

نسیرکی همچنین تاکید کرد: برخی گروه‌ها در سوریه از تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مساله سوریه ناراضی هستند.

وی در ادامه افزود: ما نمی‌دانیم چه کسی در حمله به ناظران بین‌المللی در سوریه و هدف قرار دادن آن‌ها دست دارد و هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداریم.

از سوی دیگر،‌ قرار است هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف،‌ همتای روسی‌اش در تاریخ 28 ژوئن(8 تیر) در روسیه برای بررسی مساله سوریه دیدار کند.

شرکت حمل‌ونقل روسی Femco اخبار منتشر شده در خصوص انتقال هواپیما و هلی‌کوپتر روسی به سوریه را رد کرده است.

این شرکت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی روسی در حال حاضر برای انجام مبادلات تجاری معمولی به سمت سواحل سوریه حرکت کرده است.

اتحادیه عرب از مسکو خواسته است تا "روند ارسال سلاح به سوریه" را متوقف کند. 

نظر شما :