ادغام دو حزب اپوزیسیون روسیه برای مقابله با پوتین

۲۸ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۹۰۲۸۵۲ سرخط اخبار
فعالان مخالف در روسیه که طی ماه‌های اخیر تظاهرات ده‌ها هزار مخالف ضد پوتین را در خیابان‌ها رهبری کردند، احزاب خود را با هدف تحکیم قدرت در مقابل پوتین ادغام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، میخائیل کاسیانف که در دوران نخست ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین در سال‌های 2000 تا 2004، نخست‌وزیر بود هم‌اکنون از چهره‌های منتقد روس شمرده می‌شود و نیز بوریی نمتسف،‌ معاون سابق نخست‌وزیر روسیه، دو حزب آزادی مردم و حزب جمهوری‌خواه روسیه (RPR) را ادغام کردند.

کاسیانف در حاشیه کنفرانس "اتحاد دو حزب" گفت: هدف اصلی ما ایجاد تغییر در عرصه سیاسی روسیه است و این امر تنها از طریق برگزاری انتخاباتی آزاد صورت می‌گیرد.

قدرت احزاب اپوزیسیون در روسیه در دسامبر سال 2011 و پس از برگزاری انتخابات پارلمانی چهارم دسامبر افزایش یافت. فعالان مخالف توانسته‌اند ده‌ها هزار روس را در اعتراض به عدم شفافیت در انتخابات به خیابان‌ها بیاورند که این آمار از زمان روی کارآمدن پوتین در اواخر دهه 90 بی‌سابقه بود.

ولادیمیر پوتین که پس از انتخابات ماه مه برای یک دوره شش ساله دیگر ریاست جمهوری را برعهده گرفت، در واکنش به موج اعتراض‌های مردمی به اجرای اصلاحات در سیستم انتخاباتی متعهد شد؛ اصلاحاتی که اجازه ورود احزاب بیشتر به مبارزات انتخاباتی و تسهیل روند نام‌نویسی را می‌دهد. اما اقدامات پوتین در هفته‌های اخیر چهره دیگری به خود گرفت و حزب "روسیه متحد" در پارلمان لایحه افزایش جریمه‌ها را تصویب کرد که با امضای پوتین جنبه قانونی پیدا کرد. این جرایم برای معترضانی است که در تجمع‌های غیرقانونی شرکت دارند و در برخی موارد به هزاران دلار می‌رسد.

رهبران احزاب مخالف روسیه ابراز امیدواری کردند که بتوانند در انتخابات‌های محلی و شهرداری جایگاه خوبی را کسب کنند.

نظر شما :