تحریم اروپا علیه ایران لغو نمی‌شود

۲۵ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۹۰۲۷۴۷ سرخط اخبار

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه نمی‌خواهد، اجرای تحریم‌ها علیه بیمه نفتکش‌های ایرانی را که قرار است از یکم جولای به اجرا گذاشته شود، لغو کرده یا به تأخیر بیندازد. وی عملکرد عربستان سعودی و همراهی این کشور در ماه‌های گذشته با تحریم‌ها را در این کار، کارآمد دانسته است.

به گزارش «تابناک»، «گونتر اوتینگر» که در سمینار اوپک در وین حضور یافته، با اعلام این مطلب گفته که اروپا از همراهی شرکای خود (عربستان سعودی) در این زمینه اطمینان دارد.
وی اشاره کرده است، این شرکا، بسیار منعطف هستند و رویدادهای ماه‌های گذشته این امر را نشان می‌دهد.

به گزارش فاکس بیزینس، وی همچنین یادآور شده است، ظرفیت ذخایر بزرگی داریم که هر زمان لازم باشد، می‌توانیم از آنها بهره گیریم. ما مطمئنا می‌توانیم یک سطح کاربست مطمئن ذخایر را برای ماه‌ها و سال‌های بعد سازماندهی و با هر گونه پیامدهای ناشی از تحریم ایران مقابله کنیم.

وی این امر را که تحریم نفتی ایران، می‌تواند ضررهای اقتصادی بزرگی به مصرف کنندگان وارد کند، انکار نکرده، ولی گفته است، این رهیافت بهترین گزینه ممکن است.

وی اشاره نمود که مسلما تحریم نفتی و مؤسسات مالی ایران، پیامدها و هزینه‌هایی برای اقتصاد جهانی در پی خواهد داشت.

وی همچنین به صراحت اعلام کرده است که سطح پایین رشد اقتصادی در آمریکا و چین و همچنین عدم رشد در اروپا، ضرورت واردات نفت با بهایی حتی پایین‌تر از بهای کنونی را نشان می‌دهد.

گفتنی است، بهای جهانی نفت در بازار طی ماههای اخیر به دلیل افزایش تولید کشورهایی چون عربستان سعودی در حال سقوط بوده است.

این در حالی است که امروز قرار است، نشست اوپک برای تعیین دبیر کل جدید، حاوی دستور کار کاهش تولید برای ثبات یا افزایش قیمت باشد.



نظر شما :