باز هم انفجار در دمشق

۲۵ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۹۰۲۷۴۰ سرخط اخبار
انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در حومه دمشق و انتقاد وزارت خارجه سوریه از اظهارات معاون دبیر کل سازمان ملل درباره ایجاد جنگ داخلی در این کشور از مهمترین اخبار تحولات سوریه است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، در اثر انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی بیمارستان امام صدر در منطقه "سیده زینب" در حومه دمشق دو نفر زخمی شدند و خسارات مادی به بار آمد.

از سوی دیگر وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای به اظهارات "آروه لادسوس" معاون دبیر کل سازمان ملل در امور عملیات حافط صلح درباره وقوع جنگ داخلی در سوریه واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: سوریه از مسئولان سازمان ملل به ویژه لادسوس انتظار دارد که جانب بی طرفی را حفظ کنند و دقت بیشتری درباره تحولات سوریه به ویژه پس از حضور تیم ناظران بین المللی در بیشتر استانهای سوریه به خرج دهند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: سخن گفتن از جنگ داخلی با واقعیتهای سوریه مطابقت ندارد، زیرا آنچه در سوریه جریان دارد جنگ علیه گروههای مسلحی است که تروریسم را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده اند.

در این بیانیه آمده است: سوریه شاهد جنگ داخلی نیست بلکه جنگی برای ریشه کنی آفت تروریسم، قتل، آدم ربایی، باج خواهی، انفجارها، حمله به نهادهای دولتی، تخریب تاسیسات زیربنایی و دیگر جنایات وحشیانه گروههای در جریان است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: مطابق توافق امضا شده میان سوریه و سازمان ملل در تاریخ 19-4-2012 سوریه حق دارد با این جرایم برخورد کند و در راستای توسعه سلطه خود بر تمامی اراضی آن تلاش کند.

در این بیانیه ذکر شده است: سوریه به طرح کوفی عنان نماینده دبیر کل سازمان ملل پای بند است و آماده اجرای آن است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل باید موضع قوی علیه جرایم گروههای مسلح اتخاذ کند و کمکهای تسلیحاتی و مالی خارجی به گروههای تروریستی باید متوقف شود.

 

نظر شما :