آمریکا عملیات جاسوسی در آفریقا را توسعه می دهد

۲۵ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۹۰۲۷۳۷ سرخط اخبار
روزنامه واشنگتن پست از گسترش عملیات جاسوسی آمریکا در سراسر قاره آفریقا خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این روزنامه نوشت: ارتش آمریکا در حال گسترش عملیات های جاسوسی پنهانی خود در سراسر آفریقاست و این کشور با تاسیس پایگاههای هوایی کوچک بر آن است تا از مخفی گاههای تروریستها از حاشیه صحرا تا جنگل ها در امتداد خط استوا جاسوسی کند.

واشنگتن پست مدعی شده است که این گزارش را از اسناد و افرادی که در این پروژه درگیر هستند جمع آوری کرده است.

این روزنامه عنوان کرده است که ایالات متحده بر آن است تا در این عملیاتهای جاسوسی از هواپیماهای غیرمسلح استفاده کند. به این شکل که این هواپیماها را به شکل هواپیماهای خصوصی در آورده و از آنها در این پروژه بهره ببرد.

به نوشته این روزنامه، هواپیماهای مذکور مجهز به حس‌گرهای مخفی بوده و می توانند تصاویر متحرک را به طور کامل ضبط کنند و الگوهای حرارتی اشعه های مادون را ردیابی کنند و در عین حال سیگنالهای ناشی از رادیوها و تلفن های همراه را هم خنثی کنند.

این هواپیماها همچنین می توانند در باند فرودگاههای متروکه که خلبان های بومی به راحتی از آنها استفاده می کنند سوخت گیری کنند.

یک فرمانده ارشد نظامی آمریکایی که در این پروژه دخالت دارد به این روزنامه گفته است: در حدود دهها پایگاه هوایی از سال 2007 تاکنون در سراسر آفریقا تاسیس شده و بسیاری از آنها هم اکنون به عنوان آشیانه هواپیماها در پایگهاهای نظامی آفریقا مورد استفاده قرار می گیرند و یا از آنها بعنوان فرودگاههای غیر نظامی استفاده می شوند.

نیروهای عملیات ویژه که در دوره باراک اوباما قدرتمندتر و گسترده تر شده اند و در سراسر جهان حتی مناطق غیر جنگی نیز فعالیت می کنند در این پروژه همکاری خواهند کرد.

نظر شما :