چامسکی:آمریکا و اسرائیل خود را مصون می دانند

۲۵ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۹۰۲۷۳۵ سرخط اخبار
نوام چامسکی تحلیلگر ارشد آمریکایی در مصاحبه ای ضمن انتقاد از سیاست های کشورش گفت: آمریکا و میراث‌خوار آن اسرائیل با مصونیت کامل قوانین بین الملل را نقض می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، نوام چامسکی در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه پرس تی وی. گفت: اسرائیل یک رژیم وابسته به آمریکا است؛ آمریکا مصونیت کامل [از مجازات] دارد و این مصونیت به متحدان و وابستگان این کشور به میراث رسیده است."

وی می‌گوید: اسرائیل به دلیل وابستگی به آمریکا و برخورداری از "مصونیت کامل"، از مجازات به دلیل موارد نقض مکرر قوانین بین الملل می‌گریزد.

استاد دانشگاه MIT اضافه کرد: "این چیزی است که به آن قدرت می‌گوییم. به عنوان مثال نمی‌توان امریکا را در هیچ دادگاه بین المللی محاکمه کرد. اگر کسی اقدام به این کار کند، دیوان بین‌المللی دادگستری و امریکا به سادگی آن را رد می‌کنند."

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه در ادامه خاطر نشان کرد: "آنچه که آمریکا و غرب از عبارت جامعه بین‌المللی در نظر دارند، با معنای لغوی و مورد نظر عموم این عبارت متفاوت است. هنگامی که غرب از عبارت جامعه جهانی استفاده می‌کند، منظور، آمریکا و هر کشوری است که با آن همسو است. اگر بیشتر کشورهای جهان مخالف آمریکا باشند، آنها دیگر بخشی از جامعه جهانی محسوب نمی‌شوند."

نظر شما :