توضیح وزارت خارجه سوریه در خصوص ناآرامی ها

۲۴ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۹ کد : ۱۹۰۲۷۲۰ سرخط اخبار
وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به سخنان اخیر مسئول عملیات حفظ صلح سازمان ملل مبنی بر آغاز جنگ داخلی درسوریه اعلام کرد که آنچه که در سوریه می‌گذرد جنگ علیه تروریست‌ها است نه جنگ داخلی.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای با ابراز شگفتی از سخنان اخیر هرو لاتسوس، مسئول عملیات نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مبنی بر آغاز جنگ داخلی در سوریه اعلام کرد: دمشق از مسئولان سازمان ملل خصوصا لاتسوس انتظار دارد که در تعامل با وضعیت سوریه بی‌طرفانه و صادقانه عمل کنند، چرا که هم‌اکنون ناظران بین‌المللی در بسیاری از مناطق سوریه مستقر هستند.

در این بیانیه آمده است: سخن از جنگ داخلی در سوریه با واقعیت آنچه که در کشور می‌گذرد هم‌خوانی ندارد و با انتظارات ملت سوریه مخالف است.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرده است: آنچه که هم‌اکنون در سوریه در جریان است جنگ علیه گروه‌های مسلحی است که تروریسم را روشی برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده‌اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه همچنین آمده است: سوریه با جنگ داخلی روبرو نیست بلکه نیروهای مسلح سوریه در حال مبارزه با تروریسم، آدم‌ربایی و خرابکاری هستند و بر اساس توافقنامه‌های امضا شده میان سوریه و سازمان ملل در تاریخ 19 / 4 / 2012 مقامات سوری وظیفه دارند که با گروه‌های تروریست مقابله کنند و حاکمیت خود را در تمامی مناطق کشور گسترش دهند.

وزارت امورخارجه سوریه با تاکید بر پایبندی کامل مقامات دمشق بر اجرای طرح کوفی عنان،‌ نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست تا در خصوص اقدامات مسلحانه گروه‌های تروریست در سوریه مواضع‌ قاطع اتخاذ کنند و با هرگونه حمایت مالی و نظامی از تروریست‌ها در سوریه مخالفت کنند.
 

نظر شما :