سنت شکنی نظامی ترکیه

۲۴ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۴ کد : ۱۹۰۲۷۱۹ سرخط اخبار
روزنامه "زمان" ترکیه اعلام کرد که این کشور برای اولین بار در تاریخ خود قصد دارد چندین موشک‌ دوربرد به مبلغ چهار میلیارد دلار از یکی از کشورهای متخصص در ساخت موشک‌های دوربرد خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه زمان ترکیه که بزرگترین روزنامه این کشور محسوب می‌شود در گزارشی اعلام کرد که ترکیه پروژه‌ای را آغاز کرده که بر اساس آن این کشور سامانه دفاع موشکی از یکی از کشورهای متخصص در ساخت موشک‌های دوربرد خریدداری خواهد کرد که این سامانه شامل چندین موشک دوربرد خواهد بود.

بنا به گزارش این روزنامه قرارداد خرید این موشک‌ها چهار میلیارد دلار است و با یکی از کشورهای آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و یا ایتالیا بسته می‌شود که در زمینه ساخت سامانه‌های دفاع موشکی دوربرد تخصص زیادی دارند.

بنا به این گزارش رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه چهارم ژوئیه با مقامات نظامی این کشور نشستی برگزار می‌کند که پیش‌بینی می‌شود در این نشست کشوری که قرار است این موشک‌ها از آن خریداری شود به طور رسمی اعلام می‌شود.

در صورتی که ترکیه این موشک‌ها را خریداری کند این اولین بار است که آنکارا صاحب موشک‌های دوربرد می‌شود، چرا که این کشور هم‌اکنون تنها دارنده موشک‌هایی با برد کوتاه است.

این تصمیم مقامات ترکیه در حالی اتخاذ می‌شود که هم‌اکنون سامانه دفاع ضدموشکی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جنوب ترکیه مستقر است.

نظر شما :