از لیبی چه خبر؟

۲۴ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۹۰۲۶۹۳ سرخط اخبار
کشته و زخمی شدن 6 نفر در درگیری های قبیله ای در المزده، درخواست مسئولان امنیتی از نهادهای بین المللی برای خروج سریع از سرت و مشروط کردن آزادی وکیل مدافع سیف الاسلام از مهمترین اخبار مربوط به لیبی است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری لیبی، در درگیری های مسلحانه شهر "المزده" در جنوب شرق پایتخت لیبی سه نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

شاهدان عینی گزارش دادند: در این درگیری که میان افراد مسلح قبایل "المشاشیه" و "قنطرار" شهر المزده درگرفت طرفین از انواع سلاحها استفاده کردند.
"عمر الخذراوی" معاون وزیر کشور لیبی ضمن تایید این درگیری ها بدون اینکه به علت این درگیری ها اشاره کند فقط گفت: تحقیقات برای روشن شدن علل شروع این درگیری ها در جریان است.
این در حالی است که ساکنان منطقه از شورای انتقالی لیبی و دولت این کشور خواستند که هرچه سریعتر برای پایان دادن به درگیری ها و برقراری ثبات اقدام کند.
از سوی دیگر منابع برجسته امنیتی در شهر سرت زادگاه دیکتاتور مقتول از همه سازمانهای بین المللی خواستند که مراکز خود را تخلیه کنند و شهر را ظرف 48 ساعت ترک کنند.
شایان ذکر است که چند روز قبل نیز درگیری های شدیدی در شهر الکفره میان افراد مسلح وابسته به قبایل این شهر با ارتش ملی لیبی در گرفته بود.
از سوی دیگر شورای انتقالی لیبی آزادی "ملیندا تایلور" وکیل مدافع استرالیایی سیف الاسلام قذافی را به ارائه اطلاعاتی درباره محمد اسماعیل از اعضای رژیم سابق مشروط کرد.
"محمد الحریزی" سخنگوی شورای انتقالی ضمن اعلام این مطلب گفت: این شخص(اسماعیل) از مظنون تحت تعقیب ماست که دستگیری آن برای ما مهم است زیرا خطری بزرگی محسوب می شود.

وی افزود: با توجه که تایلور نامه ای از اسماعیل در اختیار داشته است بدون شک اطلاعاتی از وی دارد و درصورتی مکان اسماعیل را به ما نشان دهد به طورحتم آزاد خواهد شد.
الحریزی اظهار داشت: ما سندی علیه این زن در اختیار نداریم و از وی اطلاعاتی می خواهیم که در صورت ارائه آن وی را آزاد می کنیم.
وی گفت: تایلور به سیف الاسلام گفته است که تون گناهکار نیستی و این کلام بدی است

 

نظر شما :