این حملات بی فایده است آقای رئیس جمهور

۲۴ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۹۰۲۶۹۲ سرخط اخبار

رییس جمهور پاکستان ،حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق مختلف کشورش را حرکتی غیرسازنده و مخرب توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا، آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان روز سه شنبه به یک هیات کنگره آمریکا در اسلام آباد گفت،حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان غیرسازنده است و باعث تضعیف همکاری ها بین دو کشور می شود.
رییس جمهور پاکستان همچنین ابراز امیدواری کرد که طرف آمریکایی درک بیشتری از احساسات مردم پاکستان که از حمله هوایی نوامبر سال گذشته سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به یک پاسگاه مرزی این کشور آزرده خاطر هستند، نشان دهد.
روابط آمریکا و پاکستان در پی این حمله هوایی که به کشته شدن 24 نظامی پاکستانی نزدیک مرز افغانستان منجر شد، بشدت متشنج و تیره شده است.
اسلام آباد با مسدود کردن مسیرهای انتقال تدارکات برای ناتو، به این حمله واکنش نشان داد.
پاکستان اعلام کرده است این حملات حق حاکمیت این کشور را نقض کرده و به کشته شدن افراد غیر نظامی منجر می شود و احساسات ضد آمریکایی را تحریک می کند.

هیات آمریکایی در زمانی به پاکستان سفر کرده است که مذاکرات در خصوص بازگشایی مسیرهای ارسال تدارکات برای نیروهای ناتو مستقر در افغانستان از خاک پاکستان، شکست خورده است. دو طرف مذاکراتی را در شش هفته گذشته در اسلام آباد برگزار کرده اما نتوانسته اند به توافقی دست یابند.
رییس جمهور پاکستان دربحث مربوط به اوضاع منطقه ای تصریح کرد یک روند مصالحه واقعی در افغانستان که تحت رهبری افغان ها باشد، تنها راه حل پایدار برای مناقشه این کشور است و همه تلاش ها باید بر تقویت و پیشبرد یک روند مصالحه فراگیر متمرکز باشد.
دفتر ریاست جمهوری پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد 'تاد پلاتس' ریاست هیات کنگره آمریکا را برعهده داشت.
در این بیانیه آمده است روابط دو جانبه پاکستان و آمریکا، جنگ علیه ستیزه جویی و اوضاع منطقه در این نشست مورد بحث قرار گرفت.
زرداری گفت پاکستان به داشتن رابطه ای پایدار با آمریکا بر اساس اصول احترام متقابل برای حق حاکمیت، اعتماد و همکاری متعهد است.
'تاد پلاتس ' نیز اعلام کرد آمریکا خواستار تعامل دوباره با پاکستان و کمک به مردم این کشور در همه زمینه ها است.



نظر شما :