توکیو گران‌ترین شهر جهان

۲۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۱ کد : ۱۹۰۲۶۵۷ سرخط اخبار

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی ' لو فیگارو ' روز سه شنبه نوشت : تحقیقاتی که توسط موسسه انگلیسی 'مرسر ' صورت گرفته ،نشان می دهد که توکیو با پیشی گرفتن از لواندا پایتخت آنگولا به عنوان گرانترین شهر جهان برای سکونت خارجیان ، مقام نخست این فهرست را از آن خود کرده است.

این در حالی است که شهر کراچی پاکستان با هزینه زندگی برابر یک سوم توکیو ارزانترین شهر در میان 214 شهر دنیا معرفی می شود.

در این تحقیق، شهر نیویورک معیار قرار گرفته و مهمترین هزینه زندگی خارجیان، هزینه های مربوط به حمل و نقل، خوراک، پوشاک، تفریح، لوازم منزل و مسکن در نظر گرفته شده است .

موسسه 'مرسر' با بیان این که در این مطالعات نوسانات نرخ ارز نسبت به دلار آمریکا در نظر گرفته شده ، عنوان کرد : این تحقیق به دولت ها و شرکت های چند ملیتی کمک می‌ کند تا حق ماموریت آن دسته از کارکنان خود را که در خارج از کشور به فعالیت مشغول هستند ، برآورد کنند.

بر پایه این تحقیق، لواندا در رتبه دوم این فهرست پس از توکیو قرار گرفت و اوزاکا، مسکو و ژنو در رتبه سوم تا پنجم جای گرفتند.

'ناتالی کنستانتین مترال' از تحلیلگران مرسر و هماهنگ کننده این تحقیق با اشاره به این که بیشتر شهرهای اروپایی در جایگاهی پایین تر از گذشته قرار گرفته اند ، بی ثباتی اقتصادی در اروپا را که به کاهش ارزش واحد پول محلی در برابر دلار آمریکا منجر شده است را عامل تنزل جایگاه در این فهرست عنوان کرد .

این گزارش حاکی است : زوریخ و سنگاپور به ترتیب با 2 و یک پله صعود هر 2 در جایگاه ششم قرار گرفته اند و انجامنا پایتخت چاد با هشت پله سقوط در جایگاه هشتم قرار گرفته و هنگ کنگ جایگاه نهمی خود را در فهرست مذکور حفظ کرده است .

این گزارش با اشاره به این که پاریس با 10 پله سقوط در رده سی و هفتم قرار گرفته است ، افزود : لیون دیگر شهر فرانسه از رده صد وبیستم جهان به رده صد و دوازدهم صعود کرده اما فرانسه همچنان در فهرست یکصد کشور گران دنیا قرار ندارد.



نظر شما :