آرژانتینی‌ها پرچم انگلیس را آتش زدند

۲۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۹ کد : ۱۹۰۲۶۵۴ سرخط اخبار

گروهی از معترضان آرژانتینی با تجمع در مقابل مقرهای اصلی کمپانی نفت آرژانتین، پرچم‌های انگلیس را به آتش کشیدند و اعلام کردند که این کمپانی باید استفاده از تانکرهایی که پرچم کشور انگلیس را دارند،‌ متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تظاهرات توسط گروه چپگرای "کبراچو" سازماندهی شده بود. این گروه در یکسری از راهپیمایی‌های ضد انگلیسی در جریان سی‌امین سالگرد اشغال جزایر فالکلند توسط بریتانیا حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از کهنه سربازان جنگ 1982 آرژانتین و انگلیس، پرچم انگلیس را سوزاند و به جمع سایر تظاهرکنندگانی که خواستار توقف استفاده از تانکرهای دارای پرچم انگلیس توسط کمپانی نفتی YPF SA هستند، پیوست.

در واکنش به این روند نیز این کمپانی نفتی اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای تدوام استفاده از کشتی‌های دارای پرچم انگلیس به منظور نقل و انتقال نفت ندارد.

"آرتورو پورسیلی"، وزیر دفاع آرژانتین روز دوشنبه از لوحی در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، با هدف پاسداشت "قهرمانان آرژانتینی مالویناس" پرده‌برداری کرد و اعلام داشت که کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهوری آرژانتین 10 ژوئن را "روز تایید حقوق آرژانتین در مورد جزایر مالویناس" اعلام کرده است.



نظر شما :