برقراری امنیت در مرزهای شرقی

۲۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۹۰۲۶۴۶ سرخط اخبار

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره فعالیت‌های سپاه در مرزهای شرقی کشور گفت: امروز با تلاش پاسداران، امنیت پایدار مردمی در شرق کشور برقرار شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله‌ عراقی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پیشین و جدید تیپ انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به گنجینه عظیم خاطرات دفاع مقدس گفت: بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس عامل نیرودهنده و اثر بخش در روحیه پاسداران جوانی است که امروزه وظیفه دفاع از کشور را بویژه در مناطق عملیاتی مرزی به عهده گرفته‌اند.

وی از فتح خرمشهر به عنوان نماد مقاومت ملت انقلابی ایران یاد کرد و افزود: خرمشهر در طول تاریخ 4 بار به تصرف دشمن در آمد که در سه نوبت هر بار که از اشغال خارج شد، یا قسمتی از خاک ایران جدا یا اینکه با خفت و خواری باز پس گرفته شد در حالیکه وقتی خرمشهر در جریان دوران دفاع مقدس آزاد شد نمادی از غیرت مردم ایران را به نمایش گذاشت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه به حضور حدود 40 هزار نفر نیروی بعثی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: در حالیکه بعثی‌ها خرمشهر را تبدیل به یک دژ تسخیر ناپذیر کرده بودند، توکل رزمندگان اسلام به خداوند متعال تمامی معادلات مادی دشمن را به هم ریخت و خرمشهر آزاد شد.

عراقی در پایان، فتح خرمشهر را یک درس تاریخی توصیف کرد و گفت: فتح خرمشهر به ما نشان داد که امکانات و تجهیزات بدون انگیزه و توکل بر خدا کارساز نیست و تلاش و توکل رزمندگان اسلام بر خدا با کمترین امکانات صدام را وحشت زده از خاک ایران عقب راند.



نظر شما :