سردار نقدی:عظمت جوانان گذشته تکرار شدنی است

۲۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۹۰۲۶۴۵ سرخط اخبار

رییس سازمان بسیج مستضعفین،تصریح کرد: عظمت جوانان گذشته در این دوره نیز تکرار شدنی است.

به گزارش ایسنا، سردار نقدی که در جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) سخن می‌گفت، اظهار داشت: جوان مظهر بسیاری از فضلیت‌ها از جمله پاکی، صداقت، اخلاص، نشاط و سرزندگی، آمادگی و توانایی و خلاقیت و ابتکار است و جوانی حساس‌ترین مقطع زندگی و در واقع ریخته‌گری شخصیت افراد است.

وی افزود: توجه به این دوره از زندگی و برگزاری جشنواره‌ای این چنینی ارزشمند و با معنا است؛ چراکه آینده یک جامعه با سرنوشت افراد آن که در سنین جوانی رقم می‌خورد، تعیین می‌شود و بروز ظهور شخصیت‌های تاریخی مربوط به مقطع سنی است. تمثیل‌ها والگو‌هایی که از انسان‌های کامل و الهام بخش بشریت همچون حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) می‌بینیم و داستان‌‌هایی که از آنها شنیده‌ایم بیشتر در مقطع جوانی آنها است.

وی با بیان این که جوان قابلیت بسیاری دارد که اگر به او میدان حضور داده شود به خوبی می‌درخشد، اظهار داشت: بیشتری اکتشافات بزرگ تاریخ علم و فناوری برخلاف تصور ما در دوره جوانی دانشمندان رخ داده است و عبور از مرز‌های دانش و خلاقیت در علم و فناوری در سنین جوانی بوده است.

نقدی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: در عرصه دفاعی اغلب فرماندهان بزرگ در هشت سال دفاع مقدس جوانان بودند، جوانانی که بیست و چند سال بیشتر نداشتند، اما فرماندهان دشمن را که به اندازه تمام عمر آنها فعالیت نظامی کرده بودند شکست می‌دادند.

وی همچنین گفت: شیطان و ایادی دنیایی او به این مقطع زندگی انسان یعنی جوانی توجه ویژه‌ای دارند و برنامه‌های مفسره‌انگیزی که دنیای استکبار دارد، جوان‌ها را و نه فقط جوان‌های ما را بلکه جوان آمریکای و اروپایی را نیز هدف گرفته است؛ چرا که او هم پاکی، اخلاق و صداقت دارد و می‌تواند حقایق را درک کند، لذا به گونه‌ای برنامه‌ریزی می کنند تا او حقایق را خوب نبیند، خوب درک نکند و خوب تصمیم نگیرد؛ چرا که در غیر این صورت جنبش 99 درصدی‌‌ها شکل می‌گیرد.

نقدی ادامه داد: دنیای استکبار برای جوانان برنامه‌های غفلت‌افزا در اموری چون مسائل شهوانی و مواد مخدر و پرداختن افراطی به مسائل حاشیه‌ای ورزش و هنر طراحی کرده است و اسم آن را تخلیه انرژی گذاشته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: برخلاف تصور دنیای استکبار در تفکر اسلامی ظرفیت عظیم جوان برای سازندگی در نظر گرفته شده است. در دنیای استکبار چون انرژی جوان را مزاحم خود می‌بیند، لذا تلاش می‌کند که جلوی آن را بگیرد. ما به انرژی جوانان برای مبارزه با دنیای استکبار نیاز داریم. ما نباید طرفدار تخلیه انرژی در راه‌های بی‌فایده باشیم. هرچند متاسفانه این تفکر در بین مدیران نیز رخنه کرده است و پس از جنگ تحمیلی از دوره سازندگی این تفکر آغاز شد. در حالی که انرژی جوانان باید برای سازندگی صرف شود.

وی اظهار داشت: امروز اگر جنگ نیست، اما جوانان در عرصه‌های دیگری پیش قراول شده‌اند و در دور دست‌ترین نقاط کشور حتی در تعطیلات نوروز خود به محرومان خدمت می‌کنند. در نوروز امسال 30 هزار جوان دانشجو در اردوهای جهادی در سخت‌ترین مناطق کشور به خدمت به مناطق محروم پرداختند، سال گذشته نیز یک میلیون جوان در مناطق محروم خدمت کردند و امسال نیز یک و نیم میلیون نفر برای این امر مورد حمایت قرار گرفته‌اند که این خود نیز استفاده مثبتی برای ساختن روح جوان است و ما باید این میدان‌ها برای استفاده مطلوب از انرژی جوانی را بیشتر توسعه دهیم.

نقدی با بیان اینکه هدف جشنواره معرفی الگوهایی در تراز بالا است، گفت: شاید برخی جوانان اقدامات بزرگ تاریخی جوانان در دوره‌های گذشته را به خاطر شرایط آن دوره تلقی کنند و این را بهانه‌ای برای خود قرار دهند، اما این جشنواره این پیام را می‌دهد که عظمت جوانان گذشته در این دوره نیز تکرار شدنی است.

وی در پایان گفت: امروز اغلب جوانان ایران در فهم و بصیرت اندیشه برترند و مثالی ندارد و در هرجا که لازم باشد حضور پیدا می‌کنند.



نظر شما :