ادامه تلاش نیروهای عراقی برای تغییر نوری المالکی

۲۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۹۰۲۶۴۴ سرخط اخبار
رئیس منطقه کردستان عراق اعلام کرد: تلاش‌ها برای اعطای رای عدم اعتماد به نوری المالکی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مسعود بارزانی،‌ رئیس منطقه کردستان عراق در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرد: تلاش نیروهای عراقی برای تغییر نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق بر اساس قوانین اساسی این کشور ادامه دارد.

وی ادامه داد: ما نامه رئیس‌جمهوری عراق و بیش از 170 امضای نمایندگان پارلمان عراق را با خود داریم و برای تحقق خواسته خود تلاش خواهیم کرد.

بارزانی همچنین اعلام کرد: ما از همه گروه‌ها و احزاب سیاسی عراق که برای ممانعت از ظهور دوباره دیکتاتوری در این کشور تلاش می‌کنند، حمایت خواهیم کرد.

رئیس منطقه کردستان عراق گفت: به عقیده ما در صورتی که مشکل دموکراسی در عراق حل شود تمامی مشکلات این کشور حل خواهد شد و در صورتی که با خواسته ما برای دادن رای عدم اعتماد به المالکی موافقت نشود، گزینه‌های دیگری را پیش‌رو داریم.

وی افزود: اما همانطور که پیشتر هم تاکید کردم برای گرفتن حقوق خود و آینده ملت عراق به هیچ وجه چانه نمی‌زنیم.

از سوی دیگر پایگاه اینترنتی خندان، یکی از پایگاه‌های کردی عراق نیز از وجود سندی حاوی امضای برخی از رهبران عراق از جمله مسعود بارزانی،‌ ایاد علاوی رهبر فهرست العراقیه، مقتدی صدر رهبر جریان صدر و اسامه نجیفی رئیس پارلمان این کشور برای ادامه تلاش‌ها جهت برکنار مالکی خبر داد.

بنا به گزارش این پایگاه خبری در سند مذکور که با امضا و مهر چهار رهبر عراقی مذکور همراه می‌باشد، آمده است: پس از مخالفت ائتلاف اتحاد ملی با اصلاحاتی که پیشتر مطرح شد ما باید با تجمع دوباره در شهر اربیل جایگزینی را برای نخست‌وزیر عراق بیابیم. جایگزینی که به قوانین اساسی عراق پایبند بوده و اقداماتی را هماهنگ با خواسته‌های فراکسیون‌ها و احزاب سیاسی اتخاذ کند.

نظر شما :