جایزه صلح کره‌جنوبی، در دستان دبیرکل سازمان ملل

۲۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۳ کد : ۱۹۰۲۶۳۹ سرخط اخبار
بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) به عنوان برنده جایزه صلح امسال در سئول معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیاد جایزه صلح سئول اعلام کرد، بان کی‌مون،‌ دبیرکل سازمان ملل به دلیل حمایت از حقوق زنان و کودکان، تلاش برای نابودی فقر در کشورهای در حال توسعه و همکاری و کمک به منظور ایجاد دموکراسی در کشورهای خاورمیانه برنده این جایزه شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دبیرکل سازمان ملل اولین شهروند کره‌جنوبی محسوب می‌شود که این جایزه دو سالانه را از آن خود می‌کند. این جایزه در سال 1990 میلادی برای اولین بار برای پاسداشت موفقیت بازی‌های المپیک تابستانی 1988 سئول بنیان گذاشته شد.

بان کی‌مون که برای دومین بار و برای یک دوره پنج ساله در سال 2011 میلادی به ریاست دبیرکل سازمان ملل متحد منصوب شده، یازدهمین فردی است که این جایزه را دریافت کرده است؛ جایزه‌ای که به افرادی اعطا می‌شود که خودشان را فراتر از حد و مرزهای نژادی و ایدئولوژیکی به منظور ایجاد صلح در جهان می‌دانند.

برنده‌های پیشین این جایزه شامل "خوآن آنتونیو سامارانچ" رئیس وقت کمیته بین‌المللی المپیک، کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل و محمد یونس، برنده صلح نوبل می‌شود. برنده جایزه صلح سئول یک لوح، یک دیپلم افتخار و مبلغ 200 هزار دلار جایزه دریافت می‌کند.

نظر شما :