کره شمالی هم به حمله سایبری روی آورد؟

۲۲ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۱ کد : ۱۹۰۲۵۹۲ سرخط اخبار
یک روزنامه محافظه‌کار کره جنوبی، امروز (دوشنبه) گزارش داد، کمتر از یک هفته پس از تهدید کره‌شمالی علیه این روزنامه و سایر رسانه‌های سئول، این رسانه‌‌ها با حملات سایبری مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه انگلیسی زبان دیلی - چاپ کره جنوبی - نوشت: پلیس در حال بررسی احتمال دخالت پیونگ‌یانگ در هک سایت‌های خبری و سرور داده‌های روزنامه‌های "جونگ آنگ ایلبو" و "کوره‌آ جونگ آنگ دیلی" است.

این دو روزنامه به دلیل حمله سایبری روز شنبه اطلاعات مربوط به مقاله‌ها و عکس‌های خود را از دست داده‌اند. سیستم ویرایش دیجیتالی این روزنامه‌ها نیز مختل شده است.

روزنامه دیلی در گزارشی آورده که ارتباط با سایت www.goongang.co.kr قطع شده و تصویری از یک گربه سفید و بیانیه‌ای با مضمون "هک شده توسط یک نفر" به جای مطالب این سایت مشاهده می‌شود. پیام مذکور نشان‌دهنده این است که سایت‌های بیشتری طی دو روز آتی هک خواهند شد.

ارتش کره‌شمالی در چهارم ژوئن دفاتر خبری سئول را به دلیل پوشش خبری انتقادآمیز از رویدادهای پوینگ‌یانگ تهدید کرده بود.

ستاد مشترک ارتش کره‌شمالی فهرستی از برخی از این دفاتر را تهیه و اعلام کرده بود که واحدهای موشکی و سایر نیروها ساختمان این دفاتر را هدف قرار گرفته‌اند. البته در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره‌شمالی به احتمال حمله سایبری اشاره نشده بود. با این حال سئول می‌گوید، پیونگ‌یانگ در گذشته چندین حمله سایبری صورت داده است.

روزنامه دیلی به نقل از "جونگ سئوک هوآ" رئیس نیروهای پلیس ملی در مرکز واکنش به ترور سایبری کره‌جنوبی نوشت: تاکنون چنین حمله سایبری گسترده‌ای را مشاهده نکرده‌ایم. ما منبع اصلی این حمله سایبری را می‌یابیم و اقدامات ضروری را انجام می‌دهیم.

افسرانی که خواستند نامشان فاش نشوند نیز اعلام کردند که در حال بررسی احتمال دخالت کره‌شمالی در این حمله سایبری هستند.

روزنامه کره‌آ جونگ آنگ دیلی نیز نوشت که هکر با تایپ در آدرس دامنه که تنها توسط کارمندان این روزنامه استفاده می‌شود، سایت را هک کرده است.

سئول با متهم کردند کره شمالی به حمله سایبری علیه وب‌سایت‌های آژانس‌های دولتی و موسسات مالی کره‌جنوبی در ژوئیه سال 2009 و مارس 2011 می‌گوید، پیونگ‌یانگ یک تیم نخبه از هکرها را در اختیار دارد.

نظر شما :