حضور ایران در 12 زیرگروه اتحادیه بین المللی گاز

۲۲ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۹۰۲۵۸۷ سرخط اخبار
'مصطفی کشکولی' روز دوشنبه در نشستی خبری، اظهار کرد: کنفرانس جهانی گاز که بیست و پنجمین دوره خود را با شعار 'گاز، رشد با ثبات جهانی' از روز چهارم ماه ژوئن (15 خرداد ) در کوالالامپورآغاز کرده بود، یکی از مهمترین رخدادهای صنعت گاز است که هر سه سال یکبار برگزار می شود و مهمترین مباحث، رویدادها و راهبردهای آن در کنگره بررسی و تدوین می شود.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در این کنفرانس جهانی پنج هزار و 300 شرکت کننده رسمی حضور داشتند ، بیش از 10 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند که ایران در همایش ها، کارگروه ها و نمایشگاه های این کنفرانس حضور داشت.

کشکولی تصریح کرد: ایران از نظر تعداد ارسال مقالات مقام دوم را در اختیار داشت که از مجموعه مقالات ارسال شده 6 مقاله به عنوان پوستر و 4 مقاله به صورت ارایه پذیرفته شد.

وی اهمیت گاز، مزایا، وضعیت فعلی و آینده گاز در جهان، راهبردها، اهمیت ال ان جی و فلرینگ را از مهمترین محورهای برگزاری این کنگره عنوان کرد و گفت: این کنگره برای آینده گاز جهان تصمیم سازی می کند و با توجه به اینکه اغلب اعضای اتحادیه ، مصرف کنندگان هستند می توان گفت که به سمتی در حرکت هستیم که مصرف کنندگان بر روند تصمیم سازی حاکم هستند.

معاون مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به برنامه دستیابی سهم 10 درصدی ایران در تجارت گاز، گفت: کشورهای تولیدکننده همچون ایران که دومین منبع گاز دنیا است باید با حضور در این نشست ها و برنامه ها بیش از پیش خود را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: صادرات گاز ایران تا پایان برنامه پنجم توسعه به 180 میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.



نظر شما :