رقیب چاوز مشخص شد

۲۲ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۰۲۵۸۵ سرخط اخبار
انریکه کاپریلس"، سیاستمدار جناح اپوزیسیون ونزوئلا رسما برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور نام‌نویسی کرد و در انتخابات هفتم اکتبر سال جاری (16 مهر) رقیب هوگو چاوز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران تن از حامیان انریکه کاپرلیس در خیابان‌های پایتخت تجمع کردند و مسافت 10 کیلومتری را به سوی شورای انتخابات ملی ونزوئلا راهپیمایی کردند.

کاپریلس به عنوان نامزد گروهی ائتلافی متشکل از ۳۰ حزب مخالف هوگو چاوز برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است.

پس از راهپیمایی در خیابان‌های کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، کاپرلیس متعهد شد تا با جرایم مبارزه و فساد مالی را ریشه کن کند.

قرار است هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز امروز (دوشنبه) به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت نام کند. وی برای بار سوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا می‌شود.

چاوز که هم‌اکنون در حال معالجه بیماری سرطان خود است، از ۱۲ ماه مه سال جاری تاکنون، یعنی از زمانی که از کوبا بازگشته، در انظار عمومی ظاهر نشده است اما روز شنبه اعلام کرد که آزمایش‌های پزشکی نشان می‌دهد که سالم است و می‌تواند در یک دوره ۶ ساله دیگر هم رئیس جمهوری ونزوئلا باشد.

چاوز گفت که روز دوشنبه به دفتر ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری خواهد رفت و ثبت نام خواهد کرد. وی همچنین شایعه ثبت نام از طریق اینترنت را رد کرد.

رقیب چاوز هفته گذشته از سمت خود به عنوان فرماندار شهر میراندا کناره‌گیری کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر سال جاری میلادی شرکت کند. وی از سیاست‌های چپ‌گرایانه چاوز انتقاد کرد و قول داد که سیاست‌های لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری پیشین برزیل را دنبال کند و برنامه‌های اجتماعی و متعادلی را در پیش گیرد.

کاپریلس گفت: "آرزو دارم که رئیس جمهوری تمام مردم ونزوئلا شوم. آنها را ناامید نخواهم کرد. من دشمن کسی نیستم. من دشمن مشکلات و خشونتم. من دشمن کشوری هستم که دولتش جلوی پیشرفت را می‌گیرد."

کاپریلس موفق شده است حمایت ۳۰ حزب را جلب کند اما هنوز مشخص نیست که وی قادر است چاوز را در انتخابات شکست دهد یا خیر.

چاوز در سال ۱۹۹۹ رئیس جمهوری ونزوئلا شد و از آن زمان محبوبیت زیادی بین مردم این کشور پیدا کرده است.

خورخه رودریگز، مدیر مبارزات تبلیغاتی چاوز نیز گفت که انتظار می‌رود روز دوشنبه موج عظیمی از مردم در خارج از دفتر ثبت نام برای حمایت از چاوز جمع شوند.



نظر شما :