سفر وزیر دفاع فرانسه به افغانستان

۲۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۹۰۲۵۳۷ سرخط اخبار
به دنبال کشته شدن چهار سرباز فرانسوی در افغانستان، وزیر دفاع فرانسه قرار است امروز (یکشنبه) به این کشور جنگ‌ زده سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،
به نقل از خبرگزاری شینهوا، کاخ الیزه امروز خبر کشته شدن چهار سرباز فرانسوی را در شرق افغانستان تایید کرد. این سربازان در ولایت کپیسا واقع در 65 کیلومتری شمال کابل هدف حمله قرار گرفتند.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بررسی‌ها برای مشخص کردن علت این فاجعه در حال انجام است.

فرانسوا اولاند پیش از این از "ژان ایو لودریان"،‌ وزیر دفاع فرانسه خواسته بود تا شخصا برای بررسی این مساله به افغانستان برود.

شبه‌نظامیان طالبان در یک پیام مکتوب مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: رئیس‌جمهوری فرانسه بر تعهد خود برای خروج نیروهای کشورش از افغانستان تا پایان سال 2012 تاکید کرد.

این در حالی است که اغلب کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کردند که خروج کامل نیروهایشان از افغانستان تا سال 2014 انجام خواهد گرفت.

اولاند با اشاره به اینکه حمله اخیر به سربازان فرانسوی تغییری در برنامه‌های خروج نیروهای این کشور از افغانستان ایجاد نخواهد کرد، عنوان داشت: آنچه اخیرا در افغانستان رخ داد چیزی را تغییر نمی‌دهد.

رئیس‌ جمهوری فرانسه در واکنش به خواسته برخی منتقدان مبنی بر خروج زودتر سربازان فرانسوی از افغانستان خاطرنشان کرد: خروج سریعتر نیروهای فرانسوی از افغانستان امری ناممکن است.

با این حال وی سپس اعلام کرد که خروج نیروهای فرانسوی از ماه آتی (ژوئیه) آغاز می‌شود و تا پایان 2012 به اتمام می‌رسد.

از سوی دیگر جان آلن، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان اعلام کرده است که تعداد نیروهای امنیتی در ولایت کپیسا کاهش نخواهد یافت.

اولاند در سفرش به افغانستان در ماه گذشته اعلام کرد، دو هزار نیروی نظامی این کشور تا پایان سال جاری از افغانستان خارج خواهند شد.

در حال حاضر حدود 130 هزار نیروی ناتو در افغانستان مشغول به فعالیت هستند که از این میان حدود دو سوم جزو نیروهای آمریکا به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا بیش از 3800 سرباز فرانسوی در حال حاضر در افغانستان حضور دارند.

نظر شما :