مالکی: بحران اخیر در عراق به پایان رسید

۲۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۰۲ کد : ۱۹۰۲۵۱۷ سرخط اخبار

نوری المالکی اعلام کرد، بحرانی که اخیرا در عراق به دنبال امضای نامه دادن رای عدم اعتماد به دولت توسط برخی نمایندگان پارلمان این کشور به وجود آمده بود، پایان یافته است اما تاثیرات مثبت و منفی خود را بر جای می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشرة، نوری المالکی، نخست وزیر عراق طی دیدار خود با اعضای حزب الوفاء عراق اعلام کرد: جدال و مشاجره سیاسی میان گروه‌های عراقی طرح‌های خدمت‌رسانی به مردم را متوقف می‌سازد. بحرانی که در کشور شکل گرفته بود از بین رفته است و اما تاثیرات مثبت و منفی خود را بر جای خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: از تهدیدها، دروغ‌ها و نیرنگ‌ها بدون حسابرسی عوامل آنها نخواهیم گذشت. ما امیدواریم که روند ساخت کشور را از سر گیریم و طبعا با توطئه‌ها و طرح‌هایی مواجه می‌شویم که نمی‌دانیم به کجا خواهد رسید.

نوری المالکی تاکید کرد: بحران اخیر یکی از بحران‌های شکل گرفته در کشور بود و ما با بحران‌های دیگری هم مواجه خواهیم شد.

پیش از این برخی از نمایندگان برای امضای نامه اعطای رای عدم اعتماد به المالکی مورد تهدید قرار گرفته بودند و نوری المالکی تهدید کردن نمایندگان به امضای نامه رای عدم اعتماد به وی را نقض قانون اساسی و روند سیاسی و دموکراسی برشمرد و اظهار داشت که برخی از نمایندگان با وی تماس گرفته و خواسته‌اند تا حمایت‌های لازمه را در مقابل تهدیدات از ایشان داشته باشد. جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق نیز تاکید کرد که نامه مذکور را امضا نکرده است.


نظر شما :