اظهارات دستیار رامنی ایران علیه ایران

۲۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۳ کد : ۱۹۰۲۵۰۶ سرخط اخبار

دستیار نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مصاحبه با یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی ، برای بدست اوردن نظر مثبت لابی صهیونیستها در ایلات متحده اظهارتی را علیه ایران ایراد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، "ریچارد ویلیامسون" که سابقه حضور به عنوان مشاور در دولت های دونالد ریگان و جرج بوش را دارد و هم اکنون به عنوان مشاور سیاست خارجی در کنار "میت رامنی" قرار دارد در مصاحبه با روزنامه هاآرتض گفت : اگر رامنی در انتخابات پیروز شود تهدیدها علیه ایران را واقعی کرده، شورشیان سوری را تسلیح کرده و پیش از انجام هرکاری از اسرائیل بازدید می کند.

ویلیامسون در ادامه برای نشان سرسپردگی رامنی به صهیونیست ها گفت : زمانیکه رامنی رئیس جمهور آمریکا شود ایران خواهد فهمید که "یک کلانتر جدید به شهر آمده" و معنای آن اینچنین است که برای ایران بدترین چیز حمله آمریکا به این کشور نیست بلکه دسترسی آن به سلاح اتمی است.

ویلیامسون در ادامه سیاست های "باراک اوباما" در قبال ایران و سوریه را مورد انتقاد قرار داد و رهبری وی در قبال این دو کشور را بی اثر و ناکارآمد توصیف کرد و گفت : ایران می داند که از جانب اوباما هیچ تهدید نظامی این کشور را تهدید نمی کند.

 


مشاور رامنی در بخش سیاست خارجی در ادامه به سراغ نقل قولی از "بیسمارک" رفت و گفت : همانطور که بیسمارک می گوید : دیپلماسی بدون استفاده موثر و واقعی از نیرو همانند موسیقی بدون ابزار موسیقی است. و زمانیکه اسرائیل درباره مجموعه ای از گزینه ها صحبت می کند ممکن است اینطور تصور شود که درباره منافع خود سخن می گوید اما دولت اوباما اگر امکان استفاده از نیرو را علیه ایران غیر ممکن نساخته باشد بهترین عملکرد را برای مشکل ساختن تحقق این گزینه انجام داده است.  

ویلیامسون که سابقه حضور در سازمان ملل به عنوان نماینده آمریکا در بخش امور سیاسی را داشته و به عنوان نماینده ویژه جرج بوش به دارفور سفرکرده در ادامه سیاست های اوباما در قبال سوریه را به با انتقاد گرفت و گفت : سیاست های اوباما در قبال سوریه همانند این است که بگوئیم "مامان، آیا می توانم ..." زیرا کاخ سفید هم اکنون به دنبال همکاری با چین و روسیه برای پایان دادن به موضوع سوریه است اما اگر رامنی رئیس جمهور شود علاقمند است تا چهره ای میانه رو در میان مخالفان دولت سوریه تسلیح کند.

وی در ادامه با اشاره به این اظهار نظر رامنی که "روسیه دشمن شماره یک ژئوپلتیک آمریکا محسوب می شود" گفت : از دید رامنی منافع امریکا در سوریه استراتژیک است. و روسیه نه تنها خواهان ادامه روند موجود در سوریه است بلکه بر علیه منافع آمریکا هم در سوریه و هم در ایران کار می کند.  




نظر شما :