درخواست آلمان از شورای امنیت درباره سوریه

۲۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۹۰۲۵۰۳ سرخط اخبار

وزیرخارجه آلمان در دیدار با مقامات لبنانی، بار دیگر خواستار اقدام قاطع شورای امنیت علیه دولت سوریه شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آلمانی "فرانکفورترآلگماینه"، در پی اعلام اخباری در زمینه کشتار در سوریه، "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان خواستار اقدام شدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه دولت سوریه و نیز کناره گیری "بشار اسد" رئیس جمهور این کشور شد.

بر اساس این گزارش، وستروله روز گذشته در بیروت پس دیدار با "نجیب میقاتی" نخست وزیر لبنان گفت: « اعمال فشارهای ما تاکنون کافی نبوده است. همه می دانیم که زمان می‌گذرد. ضمن اینکه این خطر وجود دارد که بحران به کشورهای همسایه از جمله لبنان سرایت کند.»

"اشتفان زایبرت" سخنگوی دولت آلمان نیز در برلین با زیر سوال بردن مشروعیت دولت اسد درباره ثمربخش بودن نتیجه گفت‌وگو‌ها برای حل بحران کنونی ابراز تردید کرد.

پیش از این وستروله در جریان دیدار با امیر و نخست وزیر قطر با دخالت نظامی خارجی در سوریه مخالفت کرده و هشدار داده بود که چنین اقدامی موجب به آتش کشیده شدن کل منطقه خواهد شد.

 

وستروله گفته بود:« برلین با موضع برخی کشورهای غربی و عربی از جمله قطر در قبال سوریه مخالف و معتقد است که طرح صلح "کوفی عنان" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد هنوز بهترین گزینه برای پایان دادن به ناآرامی‌های سوریه است.»

 

وی همچنین گفته بود که با توجه به شرایط به شدت پیچیده و خطرناک در سوریه، نباید انتظارات غلط ایجاد کرده و وانمود شود که با دخالت نظامی، راه حلی سریع به دست خواهد آمد.با وجود این، وستروله در این دیدار خواستار فشار سیاسی بیشتر بر دولت دمشق شد.

 

وستروله همچنین در گفت ‌وگو با شبکه خبری الجزیره بر مخالفت کشورش با مداخله نظامی در سوریه تاکید کرده بود.




نظر شما :