جریمه در انتظار معترضان سیاسی

۲۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۸ کد : ۱۹۰۲۴۹۵ سرخط اخبار
ولادیمیر پوتین لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن جریمه افرادی که در تظاهرات‌های غیرقانونی شرکت می‌کنند، به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. این در حالی است که تنها چند روز به برگزاری یک تظاهرات گسترده علیه رئیس‌جمهوری روسیه زمان باقی مانده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جمع شماری از قضات در سن‌پترزبورگ اظهار داشت، به رغم مخالفت مشاور حقوق بشر خود تصمیم گرفته این لایحه مذکور را امضا کند.
بر اساس این لایحه، شرکت‌کنندگان در تظاهراتی که نظم عمومی را بر هم بزند با جریمه 300 هزار روبل (9100 دلار)- بیش از میانگین درآمد سالانه مردم روسیه- و سازمان‌دهندگان تظاهرات تا یک میلیون روبل جریمه می‌شوند.
پوتین اظهار داشت این قانون مانع تبدیل تظاهرات به ناآرامی‌های خشونت‌آمیز می‌شود که در آن‌ها خودروها و فروشگاه‌ها به آتش کشیده می‌شوند.
رئیس‌جمهوری روسیه اظهار داشت: در کنار ارائه تضمین به برخی شهروندان برای ابراز عقیده خود، از جمله در خیابان‌ها، جامعه باید از شهروندان دیگر درمقابل افراطی‌گری محافظت کند.
قرار است مخالفان در روسیه روز سه‌شنبه یک تظاهرات گسترده در روسیه برگزار کنند.
رهبران اپوزیسیون روسیه در اظهارنظری گفت: کرملین تلاش دارد این لایحه تا پیش از برگزاری تظاهرات تبدیل به قانون شود.
تنها چند ساعت پس از آنکه پوتین این لایحه را امضا کرد، مخالفان او در شبکه‌های اجتماعی حمایت خود از تظاهرات روز سه‌شنبه را اعلام کردند و این تظاهرات را راهپیمایی میلیونی نامیدند.

نظر شما :