آمریکا بازنده اصلی حملات سایبری است

۱۷ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۱ کد : ۱۹۰۲۴۲۲ سرخط اخبار

ایرنا- روزنامه نیویورک تایمز نوشت:آمریکا بازنده اصلی حملات سایبری خواهدبود زیرا اقتصادهیچ کشوری به اندازه این کشور با فضای آنلاین در ارتباط نیست.

این روزنامه در مطلبی به قلم 'میکو هایپونن' کارشناس فنلاندی امنیت رایانه و نویسنده مقالاتی درباره جرائم سایبری افزود:پنج سال پیش اگر کسی می گفت که تا سال 2012، حملات سایبری به امری رایج بین کشورها بدل خواهد شد، آن را باور نمی کردم . چنانچه فردی بیان می کرد که دولت های غربی با استفاده از حملات سایبری به برنامه هسته ای کشوری دیگر حمله خواهند کرد،گمان می کردم از یک سناریوی فیلم هالیوودی سخن می گوید. اما این دقیقا چیزی است که اکنون عینیت یافته است.

این روزنامه افزود: حملات سایبری از امتیازهایی نسبت به عملیات سنتی مانند خرابکاری یا جاسوسی برخوردارند. این حملات موثر، ارزان و قابل انکارند. به همین دلیل است که دولت ها به آن علاقمندند.

درحقیقت،اگر مقامات دولت 'باراک اوباما' رئیس جمهور آمریکا، اطلاعاتی را درباره نقش دولت های واشنگتن و تل آویو در انتقال ویروس ' استاکس نت' درز نمی دادند،احتمالا هرگز امکان آگاهی قطعی از این امر وجود نداشت.

به نوشته نیویورک تایمز،اکنون کشورهای دیگر از این الگو تبعیت خواهند کرد اما آمریکا بیش از همه متضرر خواهد شد زیرا اقتصاد هیچ کشوری به اندازه واشنگتن با فضای مجازی در ارتباط نیست.براساس چنین مفهومی،اندکی جای شگفتی است که دولت آمریکا ظاهرا مسوولیت کسب اعتبار یا نکوهش ها برسر انتقال ویروس استاکس نت را برعهده گرفته است.

این روزنامه افزود:به راستی دلیل چنین اقدامی از سوی واشنگتن چیست؟ به نظر می رسد که روشن ترین پاسخ به چنین پرسشی این است که امسال، سال انتخابات در آمریکاست و رای دهندگان انتظار دارند رئیس جمهورشان موفق به مهار دشمنان شود.

به نوشته نیویورک تایمز،بعدمنفی اذعان برحملات سایبری این است که دولت ها دیگر اکنون احساس می کنند که در بکار بستن اقدامی مشابه آزادند.

بر اساس این گزارش، دولت ها تاکنون فعالیت در این زمینه را آغاز کرده و بازی شروع شده است و گمان نمی رود که بتوان جلوی آن را گرفت.عملیات جاسوسی بین المللی تاکنون شکل دیجیتالی به خودگرفته است.درهر گونه بحرانی یا جنگی درجهان واقعی در آینده،عوامل سایبری نیز نقش خواهند داشت.

این روزنامه در پایان آورده است: رقابت سایبری اکنون به طور رسمی آغاز شده و هیچ کس نمی داند که در نهایت ما را به کجا سوق خواهد داد.

مقامات آمریکایی با انتقال ویروس استاکس نت،باعث دردسرهای فراوان شده اند و احتمالا در نهایت، بیش از همه از این تصمیم خود پشیمان خواهند شد.

نظر شما :