غرب انتظاراتش در مذاکرات را پائین آورده

۱۷ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۵۵ کد : ۱۹۰۲۴۰۳ سرخط اخبار

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در مصاحبه ای با نشریه آلمانی "بیلد " بار دیگر با تکرار مواضع قبلی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران از کشورهای غربی به دلیل پایین آوردن انتظارات خود در مذاکرات اتمی با ایران انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران نتانیاهو که رژیم خود را بازنده هر گونه توافق احتمالی بین ایران و اعضای گروه 1+5 در مذاکرات در پیشرو در مسکو می داند ، برای تحت الشعاع قرار دادن این گفتگوها گفت که کشورهای گروه 1+5 برای توافق با ایران سطح توقع خود را از ایران کاهش داده اند.

وی مدعی شد : با پایین آمدن سطح توقع کشورهای عضو 1+5 ، ایران هم می تواند با آنها به توافق برسد و هم به برنامه خود برای ساخت بمب اتم ادامه دهد.

نتانیاهو با تکرار این مساله که ایران باید با تعلیق کامل غنی سازی ، ذخائر اورانیوم خود را به خارج انتقال دهد ، تاکید کرد: به رغم تمام تلاش ها و فشارهای بین المللی پیشرفت برنامه های هسته ای ایران تا کنون حتی یک میلیمتر نیز عقبگرد نداشته است.

نتانیاهو در ادامه با انتقاد از موضع کشورهای 1+5 در مذاکرات خود با ایران گفت : " آنها از ایران نمی خواهند غنی سازی خود را متوقف کند ، سایت های زیر زمینی خود را تعطیل کند و ذخائر اورانیوم خود را به خارج انتقال دهد ؛ آنها تنها از ایران می خواهند غنی سازی 20 درصدی خود را متوقف کند و این خواسته حتی در صورت تحقق برنامه های هسته ای ایران را متوقف نمی کند.

وی در ادامه مدعی شد که دلیل مخالفت ایران با تعلیق غنی سازی 20 درصدی ، قصد این کشور برای ساخت بمب هسته ای است.

اسراییل در حالی برنامه های هسته ای صلح آمیز ایران را نظامی می داند که خود بدون امضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای صدها کلاهک هسته ای در زرادخانه خود انبار کرده است.

نظر شما :