ایران و سوریه محور مذاکرات اشتون و لاوروف

۱۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۵ کد : ۱۹۰۲۳۳۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه و مسئول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از آغاز نشست سران روسیه-اتحادیه اروپا در سنت پترزبورگ طی مذاکراتی اوضاع در سوریه و مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را بررسی کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در ملاقات با "کاترین اشتون" مسئول اصلی امور بین الملل و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا به بررسی وضعیت کنونی در سوریه و روند اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.

وزارت امور خارجه روسیه با اعلام این مطلب افزود، این ملاقات در سنت پترزبورگ و قبل از آغاز نشست سران روسیه-اتحادیه اروپا صورت گرفت.

بر اساس این اطلاعات، در این مذاکرات سرگئی لاوروف و خانم اشتون به بررسی مسائل مهم در دستور کار بین المللی، از جمله اوضاع در سوریه و مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.

این موضوعات به همراه مسائل مربوط به روابط دوجانبه و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه اقتصادی و انرژی، بحران مالی-اقتصادی در اروپا و روند همگرایی اروآسیایی، از جمله اولویت‌های مورد بررسی در نشست کنونی سران روسیه و اتحادیه اروپا در سنت پترزبورگ هستند.

بیست و نهمین نشست سران روسیه-اتحادیه اروپا 4-3 ژوئن (15-14 خرداد) در سنت پترزبورگ برگزار می‌شود که ریاست هیئت نمایندگی روسیه برعهده "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری این کشور و سرپرستی هیئت اتحادیه اروپا برعهده "هرمان وان رومپی" رئیس شورای اروپا و "خوزه مانوئل بارازو" رئیس کمیسیون اروپایی است. "کاترین اشتون" مسئول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و "گانتر اتینگر" مسئول سیاست اتحادیه اروپا در زمینه انرژی نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

نشست سران روسیه-اتحادیه اروپا هر یک سال و نیم یکبار بطور متناوب در خاک روسیه و اتحادیه اروپا و به منظور بررسی نتیجه همکاری‌های دوجانبه طی یک دوره زمانی مشخص و همچنین تبادل نظر در خصوص مسائل مهم در دستور کار بین المللی برگزار می‌شود.


نظر شما :