بر اساس آرای مصری‌های مقیم در خارج

ابوالفتوح در راس ایستاد، صباحی شگفتی‌ساز شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۹۰۱۵۲۲ اخبار اصلی
در لبنان عمرو موسی از دیگر نامزدها جلوتر است ولی در اتریش، واشنگتن و بریتانیا این ابوالفتوح است که در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری از موسی پیشی گرفته است. این در حالی است که در سودان و یمن محمد المرسی، نماینده اخوان المسلمین از دیگر نامزدها پیش افتاده است.
ابوالفتوح در راس ایستاد، صباحی شگفتی‌ساز شد
دیپلماسی ایرانی: با گذشت دو روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر برای اتباع خارج از این کشور شمارش آرای رای دهندگان برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور نشان می‌دهد که دکتر عبدالمنعم ابوالفتوح از دیگر نامزدهای انتخابات پیش افتاده است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن یک منبع آگاه در سفارت مصر در بیروت گفت که که در لبنان عمرو موسی از دیگر نامزدها جلوتر است ولی در اتریش، واشنگتن و بریتانیا این ابوالفتوح است که در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری از موسی پیشی گرفته است. این در حالی است که در سودان و یمن محمد المرسی، نماینده اخوان المسلمین از دیگر نامزدها پیش افتاده است.

در بیروت، موسی 32.6 درصد آرا را از آن خود کرد در حالی که این رقم برای ابوالفتوح 20.1 درصد بود. جالب این که در این جا نفر سوم در لبنان نه محمد مرسی و نه احمد شفیق بلکه حمدین الصباحی بود.

در اتریش، دکتر عبدالمنعم ابوالفتوح با کسب 233 رای در صدر ایستاد و پس از او عمرو موسی با 171 رای قرار گرفت. پس از این دو به ترتیب حمدین صباحی، با 129 رای، دکتر محمد مرسی با 111 رای، احمد شفیق، 109 رای، خالد علی 12 رای و دکتر محمد سلیم العوا با 6 رای در مکان‌های بعدی ایستادند در حالی که نامزدهای دیگر هیچ کدام رایی به دست نیاوردند.

در واشنگتن سامح شکری، سفیر مصر در امریکا اعلام کرد، از میزان آرای اخذ شده در حوزه انتخاباتی واشنگتن دکتر عبد المنعم ابوالفتوح با 882 رای در صدر ایستاد و پس از او عمرو موسی با 664 رای، حمدین صباحی، 661 رای و احمد شفیق با 454 رای به ترتیب در جایگاه‌های دوم، سوم و چهارم ایستادند.

در بریتانیا، عبدالمنعم ابوالفتوح با کسب 1300 رای در صدر ایستاد و پس از او حمدین الصباحی با 962 رای، عمرو موسی با 907 رای و محمد مرسی با 345 رای به ترتیب دوم، سوم و چهارم شدند.

حاتم سیف النصر، سفیر مصر در انگلیس در این باره گفت: «عملیات رای‌گیری به گواه ناظران حاضر در انتخابات بسیار شفاف بود و میزان استقبال نیز از سوی رای‌دهندگان مصری مقیم در بریتانیا بسیار پررنگ بود.»

در سودان و یمن این دکتر محمد المرسی بود که توانست آرای رای‌دهندگان مصری را به خود جذب کند و پشت سر او دکتر عبدالمنعم ابوالفتوح ایستاده است. سفارت مصر در خارطوم با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد، دکتر محمد مرسی توانست 241 رای رای‌دهندگان را به خود اختصاص دهد و پس از او عبدالمنعم ابوالفتوح با 139 رای، حمدین الصباحی با 112 رای و عمرو موسی با 61 رای به ترتیب دوم، سوم، و چهارم شدند. همچنین احمد شفیق 43 رای، خالد علی 7 رای، دکتر سلیم العوا 5 رای، محمد عبدالفتاح فوزی عیسی یک رای، هشام البسطیوسی یک رای کسب کرد و ابوالعز الحریری، عبدالله الاشعل، محمود حسام الدین و احمد حسام خیرالله هیچ کدام رایی به دست نیاوردند.

جالب آن که که در پاریس، حمدین الصباحی، نامزد ریاست جمهوری این کشور توانست به 687 رای در صدر آرای دهندگان مصری بایستد. پس از او احمد شفیق با 667 رای، عبدالمنعم ابوالفتوح با 652 رای، عمرو موسی با 579 رای و دکتر محمد المرسی با 371 رای در جایگاه‌های بعدی ایستادند.

در روسیه نیز دکتر علاء الحدیدی، سفیر مصر در این کشور اعلام کرد، که ابوالفتوح رای اکثریت رای‌دهندگان مصری ساکن در این کشور را به دست آورده است. پس از او به ترتیب حمدین الصباحی، محمد مرسی و عمرو موسی قرار گرفته‌اند.

در نرو‍ژ و ایسلند نیز ابوالفتوح در راس است و پس از او حمدین الصباحی و احمد شفیق ایستاده است. در این جا موسی چهارم شد و سلیم العوا و ابوالعز الحریری هر دو با یک رای در رتبه‌ها‌ی آخر ایستادند.

در سوئیس و لیختنشتاین حمدین الصباحی در راس قرار گرفت و پس از او عبدالمنعم ابو الفتوح و عمرو موسی ایستادند. اما در یونان عمرو موسی در راس ایستاد و پس از او احمد شفیق، حمدین الصباحی، دکتر عبدالمنعم ابوالفتوح و دکتر محمد مرسی به ترتیب دوم، سوم، چهارم و پنجم شدند.    

تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی

 

نظر شما :