تقاضا از اسما اسد برای متوقف کردن همسرش!

۳۰ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۱:۳۶ کد : ۱۹۰۰۲۳۰ سرخط اخبار


همسران سفرای انگلیس و آلمان در سازمان ملل در اقدامی که نشان‌دهنده استیصال دولت‌های غربی در مقابل مقاومت مردم و دولت سوریه است، در تصاویری ویدئویی از همسر بشار اسد خواستند تا شوهر خود را متوقف کند.

خبرگزاری فارس: دیپلمات‌های غربی برای شکست بشار اسد دست به دامان همسر او شدند

به گزارش فارس، همسران سفرای انگلیس و آلمان در سازمان ملل زنان خود را مامور کردند تا با ضبط تصاویری ویدئوی از خود، برای اسماء اسد پیامی تصویری ارسال کنند.

یک سال و اندی از بحران سوریه و طرح شورش مسلحانه که مورد حمایت کشورهای غربی و منطقه است می‌گذرد اما هیچ یک از اهداف غربی‌ها محقق نشده است و اکنون به نظر می‌رسد که دیپلمات‌های غربی دست به دامان زنان خود شده‌اند تا آنان به نوبه خود از همسر بشار اسد تقاضا کنند که مانع ادامه راه همسر خود شود.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: شیلا لیال گرانت و هوبرتا فن فوس ویتیش در تصاویری ویدئویی از اسماء اسد درخواست کردند تا «موضعی در قبال صلح» بگیرد و در مقابل شوهر خود بشار اسد و آنچه آن را سرکوب خونین خواندند، بایستد.

برخی تحلیلگران معتقدند که این اقدامات از ناحیه دیپلمات‌های غربی از یک سو نشان‌دهنده ناتوانی آنان در شکست دادن بشار اسد و از سویی دیگر حاکی از این است که غربی‌ها پس از ناکامی در طرح‌های مختلف سیاسی، نظامی و امنیتی علیه اسد، اکنون درصددند با این اقدام افکار عمومی را در حمایت از خود و علیه دمشق بسیج کنند.

گفته می‌شود این تصاویر ویدئویی که در پایگاه اینترنتی یوتوب منتشر شده، تاکنون به بازدید بیش از 13 هزار نفر رسیده است.

این زنان غربی تلاش کردند که این اقدام خود را شخصی جلوه بدهند و برای این ادعای خود، مراک لیال گرانت همسر نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت: این اقدام صرف نظر از سازمان ملل و دولت‌های ما با ابتکاری شخصی بخصوص از طرف من و ویتیش آغاز شد. امروز صبح این تصاویر را به طور گسترده منتشر کردیم که این حمایت زنان از همه جای دنیا را از این پیام ما نشان می‌دهد.

از تصاویری که در این قطعه ویدئویی آمده است، به نظر می‌رسد که گردانندگان این طرح قصد دارند از لحاظ روانی همسر بشار اسد و اطرافیان او را تحت تاثیر قرار بدهند چرا که تصاویر کودکانی به نمایش در آمده است که کشته شده‌اند و تصاویری از همسر بشار اسد به نمایش گذاشته می‌شود و در ادامه مطرح می‌شود که برخی زنان به زیبایی خود بها می‌دهند و برخی دیگر به ملت خود.

این در حالی است که بیش از یک ماه گذشته در گفت‌وگوی تلفنی ملکه اردن با اسماء اسد، همسر بشار اسد در پاسخ به احوال‌پرسی همسر شاه اردن اعلام کرد: حال ما خوب است. اوضاع اینجا آرام است. ما بیشتر نگران شما هستیم.

همسران دیپلمات‌های غربی در این تصاویر از همسر بشار اسد به صراحت درخواست کرده‌اند که «همسرت و هواداران او را متوقف کن. کناری بایست. کسی به چهره تو توجهی نمی‌کند. بلکه اقدامات تو برای ما مهم است«.

گردانندگان این طرح و همسران دیپلمات‌های غربی در این سخنان هیچ اشاره‌ای به گروهک‌های مسلحی که تاکنون بیش از دو هزار نیروی مسلح سوریه را به همراه صدها نفر از مردم سوریه کشته‌اند، اشاره‌ای نکردند.



نظر شما :