هشدار برژینسکی به اسرائیل بر سر ایران

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۴ کد : ۱۹۰۰۱۰۰ سرخط اخبار
برژینسکی روز دوشنبه گفت: تهاجم نظامی به ایران می تواند باعث بی ثباتی گسترده در منطقه وسیعی از پاکستان تا دریای مدیترانه شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روسی 'رگنوم' وی اضافه کرد: مداخله نظامی در ایران عواقب وخیمی را در پی خواهد داشت و به همین دلیل باید از چنین اقدامی پرهیز کرد.

مشاور سابق امنیت ملی ریییس جمهوری ایالات متحده آمریکا هشدار داد: در صورت حمله نظامی اسراییل به تأسیسات هسته‌ای ایران، تهران می تواند با اقدامات متقابل باعث بی ثباتی پایگاه های آمریکا در افغانستان و عراق که بطور غیرمستقیم از اسرائیل حمایت خواهند کرد، شود.

برژینسکی در ادامه تحویل سلاح از سوی کشورهای غربی به مخالفان دولت سوریه را هم اقدام خطرناکی خواند و اظهار داشت: اگر تصمیم تأمین سلاح مخالفان سوریه که برخی از کشورهای غربی و سناتورهای آمریکایی بر آن اصرار دارند، پذیرفته شود، نیروهای مخالف قادر به شکست دادن دولت بشار اسد نخواهند شد، اما سطح خشونت در سوریه افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به تاریخ دیرینه دولتمداری و روابط هزار ساله کشورهای ایران، روسیه و ترکیه اشاره کرد و گفت: این کشورها 'باقی ماندگان امپراتوری های قدرتمند ' هستند و بسیاری از فرآیندهای روز را باید از این دیدگاه نگاه کرد.



نظر شما :