اردن: ایران، اشغالگر است

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۰۶:۰۷ کد : ۱۹۰۰۰۹۱ سرخط اخبار


به گزارش گروه بین الملل مشرق، سخنگوی وزرات امور خارجه اردن در سخنانی مدعی شد که سفر اخیر "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری ایران به جزیره ایرانی "ابو موسی" تلاش‌های دیپلماتیک برای یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز درباره جزایر سه‌گانه را با مانع مواجه می‌کند!

عَمان با بیان اینکه از ادعاهای امارات متحده عربی درباره جزایر ایرانی و حمایت می‌‌کند، بر لزوم توسل و تکیه بر راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز و مذاکره و گفتگو برای حل اختلافات موجود در این زمینه تأکید کرد.

این در حالی است که اصولاً هیچ تردیدی درباره حاکمیت جمهوری اسلامی بر جزایر خود وجود ندارد که لزومی به پیگیری راهکارهای دیپلماتیک و غیردیپلماتیک باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اردن در ادامه مدعی شد که عَمان در کنار خواسته‌های امارات متحده عربی برای بازگردان حاکمیت خود بر روی سه جزیره تنب کوچک و تنب بزرگ و ابو موسی ایستاده است که از سال 1971 توسط ایران اشغال شده است!

این اظهارات گستاخانه تا این لحظه با سکوت منفعلانه وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور مواجه شده و هنوز هیچ یک از سفرای کشورهای عربی که طی دو روز گذشته، علیه ایران مواضع دشمنانه اتخاذ کرده‌اند احضار نشده‌اند.
 

نظر شما :