هشدار عمرو موسی نسبت به سوء مدیریت انتخابات

۲۷ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۲:۳۳ کد : ۱۹۰۰۰۸۵ سرخط اخبار

عمرو موسی با تاکید بر اینکه نامزدهای اسلام‌گرا نباید از رقابت‌های انتخابات مصر کنار گذاشته شوند نسبت به سوء مدیریت روند انتخابات در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، عمرو موسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر و دبیرکل سابق اتحادیه عرب در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نسبت به سوء مدیریت و اقدامات نگران کننده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در پایان مه برگزار شود، هشدار داد.

وی در این سخنان گفت: هرگونه اقدام نگران‌کننده در برگزاری و اداره انتخابات ریاست جمهوری به آشوب بلند مدت در مصر می‌انجامد که کنترل آن سخت خواهد بود.

عمرو موسی که بر اساس نظرسنجی‌های مصر پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی در این کشور است با اشاره به نامزد شدن عمر سلیمان، معاون رئیس جمهوری سابق مصر و احمد شفیق،‌ نخست وزیر رژیم سابق این کشور گفت که نامزد شدن این دو تن سوال‌های زیادی را بر می‌انگیزد.

وی ادامه داد: ملت مصر همچنان انقلاب خود را حفظ کرده و از آن حمایت خواهد کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در خصوص رابطه رئیس جمهوری آینده این کشور با نظامیان حاکم در مصر گفت: برخی‌ها می‌خواهند این مساله را به جنجالی در مصر تبدیل کنند، اما یقینا دولت آینده مصر یک دولت دموکراسی خواه خواهد بود و بر اساس امنیت ملی و منافع عالی کشور مصر را اداره خواهد کرد.

دبیرکل سابق اتحادیه عرب با اعلام مخالفت خود با کنار گذاشته شدن کاندیداهای اسلام‌گرا از رقابت‌های انتخاباتی مصر گفت: تنها ملت مصر است که حق دارد رئیس جمهور خود را به شکلی کاملا دموکراتیک انتخاب کند و باید همگان در این رقابت‌ها شرکت کنند تا مردم یکی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

عمرو موسی ادامه داد: رئیس جمهور آینده مصر هر کسی که باشد باید با گروه اکثریت که پارلمان را در اختیار دارد همکاری کند و باید منافع عالی مصر را اولویت خود قرار دهد.




نظر شما :