نخست وزیر یمن جارو به دست شد+عکس

۲۷ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۲:۳۱ کد : ۱۹۰۰۰۸۴ سرخط اخبار

در اقدامی بی‌سابقه، نخست وزیر یمن به خیابان‌های صنعاء آمده و به همراه جمعی از مردم به جارو و تمیز کردن خیابان‌های این شهر پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، محمد سالم باسندوة، نخست وزیر یمن روز شنبه به همراه گروهی از مردم این کشور از سه روز قبل تحت عنوان "نظافت مسئولیت همگانی است" به تمیز کردن خیابان‌های شهر صنعاء پایتخت یمن پرداخت.

این اقدام نخست وزیر یمن در پی اعتصاب شمار زیادی از کارگران شهرداری مناطق الوحدة، باب الیمن، الحصبة و شمار دیگری از شهرها و مناطق اطراف صنعاء با هدف تشویق شهروندان یمنی به مشارکت و سهیم شدن در تمیز نگاه داشتن محله‌ها و خیابان‌های این کشور صورت گرفت.

 


 

همچنین یحیی عبدالله بن عبدالله،‌ مدیر بخش اداره عقیدتی وابسته به ارتش یمن، معاون وی و جمعی از مسئولان دولت و افسران و سربازان نیروهای مسلح و امنیتی در این طرح مشارکت داشتند.

از سوی دیگر، منابع یمنی نزدیک به دفتر ریاست جمهوری یمن از مخالفت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور این کشور با پیش شرط‌های علی‌ عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن برای باقی ماندن پسرش احمد در پست فرمانده گارد ریاست جمهوری خبر دادند.

این منابع افزودند: منصور هادی ضمن مخالفت با شرط‌های علی عبدالله صالح مبنی بر بر کناری محمد صالح الاحمر بردار ناتنی وی از فرماندهی نیروهای هوایی در مقابل ابقای احمد علی صالح در پست فرماندهی نیروهای گارد ریاست جمهوری، تصمیم دارد با اتخاذ مواضع جدی در این خصوص به حل و فصل این مساله بپردازد.

همچنین به گفته این منابع، رئیس جمهور یمن اعلام کرده است که در هیچ یک از نشست‌های کمیته عمومی حزب کنگره ملی حاکم به خاطر حضور علی عبدالله صالح به عنوان رئیس این حزب حاضر نخواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد کشته‌های درگیری‌های اخیر با القاعده به بیش از 222 تن افزایش یافت.



نظر شما :