رهبر کره شمالی حرف زد

۲۷ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۹۰۰۰۵۱ سرخط اخبار


رهبر جدید کره شمالی در جریان جشن‌های صدمین سالگرد بنیانگذار این کشور طی امروز (یکشنبه) برای نخستین بار به طور علنی سخنرانی کرد و سیاست پدر خود "اول ارتش" را تحسین کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون، رهبر جدید کره شمالی از زمان انتخاب به عنوان رهبر این کشور پس از مرگ پدرش کیم جونگ ایل در میان مردم حضور پیدا کرده بود اما هیچ سخنرانی عمومی نداشت.

کیم جونگ اون امروز (یکشنبه) به مناسبت جشن‌های صدمین سالگرد تولد پدربزرگش کیم ایل سونگ که بنیانگذار این کشور نیز هست پشت تریبون سخنرانی رفت تا برای ده‌ها هزار تن از مردمی که در میدان اصلی شهر پیونگ یانگ تجمع کرده بودند، سخنرانی کند.

کیم جونگ اون تاکید کرد: دوره‌ای که در آن سلاح‌های هسته‌ای برای تهدید این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفتند، برای همیشه به پایان رسیده است.

وی خواهان تقویت سیاست "اول ارتش" کره شمالی از طریق دادن اولویت‌های اول، دوم و سوم به قدرت نظامی شد و افزود: برتری و تکنولوژی نظامی دیگر در انحصار دولت‌های امپریالیست نیست.

رهبر کره شمالی اظهار داشت: سربازان از موشک‌ها و توپخانه‌ها مهم‌تر هستند و افسران نظامی باید با سربازان خود مثل برادر و خواهر رفتار کنند.

وی همچنین از اینکه کره شمالی و جنوبی برای چندین دهه از هم جدا هستند، ابراز ناراحتی کرد و گفت: کره شمالی با هر کسی که واقعا خواهان اتحاد مجدد باشد همکاری خواهد کرد.

کره شمالی روز جمعه با به چالش کشیدن آمریکا و کشورهای متحد آن اقدام به آزمایش یک موشک ماهواربر کرد. چند ساعت پس از پرتاب، این موشک بر فراز دریای زرد منفجر شد. با وجود آنکه مقامات کره شمالی در اقدامی غیر عادی شکست این پرتاب موشک را پذیرفتند اما رهبر این کشور در سخنرانی روز یکشنبه خود هیچ اشاره‌ای به این مساله نکرد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون در جریان این سخنرانی از کیم ایل سونگ، پدر بزرگ و کیم جونگ ایل، پدرش به عنوان بنیانگذار و سازنده نیروهای مسلح انقلابی این کشور تحسین کرد.

وی افزود: بیایید به سوی پیروزی نهایی حرکت کنیم.

سخنرانی کیم جونگ اون در حالی که پدرش در حاشیه چنین رخدادهایی سکوت اختیار می‌کرد یک اقدام بی سابقه محسوب می‌شود.

نظر شما :