آمریکا ارسال غذا به کره شمالی را تعلیق کرد

۲۶ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۷ کد : ۱۹۰۰۰۰۸ سرخط اخبار

بعد از درخواست آمریکا و متحدانش از کره شمالی در مورد پرتاب موشکی و سرپیچی این کشور از این درخواست، آمریکا طرح ارسال کمک‌های غذایی به این کشور در مقابل تعلیق غنی سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، بعد از درخواست از کره شمالی در مورد پرتاب موشکی و سرپیچی این کشور از این درخواست، آمریکا طرح ارسال کمک‌های غذایی به این کشور را به حالت تعلیق درآورد و از پیونگ یانگ خواست طرح موشکی خود را متوقف کند.

براساس این گزارش، یک آژانس سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از سه میلیون نفر از مردم کره شمالی در سال جاری به علت کمبود مواد غذایی در معرض گرسنگی قرار دارند.

آمریکا پیش از این نیز در مورد تعلیق طرح ارسال کمک‌های غذایی به کره شمالی هشدار داده بود.

دولت آمریکا که گفته است کمک‌های غذایی مورد نظر را بسته بندی و آماده ارسال دارد با متوقف کردن این طرح اعلام کرد که با وجود طرح کره شمالی برای پرتاب موشک، امکان حرکت به جلو نیست.

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا گفت که وی عمیقا نگران آزمایش موشکی کره شمالی است که قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند.

"هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا نیز روز جمعه در گفتگو با "یانگ جیچی" وزیر خارجه چین از دولت چین خواست که پیونگ یانگ را متقاعد کند که طرح موشکی خود را متوقف کند.

پیش از این آمریکا و کره شمالی در مورد ارسال ۲۴۰ هزار تن مواد غذایی در برابر توقف همه فعالیت‌های غنی سازی توافق کرده بودند.

 
کره شمالی قصد دارد طی چند روز آینده یک ماهواره نظارتی خود را با یک موشک دوربرد به فضا ارسال کند.

آمریکا و متحدانش معتقدند که این طرح آزمایش یک موشک دوربرد است.


نظر شما :