محرومیت چهره‌های رژیم مبارک از انتخابات

۲۵ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۰:۰۳ کد : ۱۸۹۹۹۵۹ سرخط اخبار
 
پارلمان مصر لایحه محرومیت چهره‌ها و شخصیت‌های رژیم سابق این کشور از نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، لایحه‌ای که نمایندگان پارلمان آن را به شکل نهایی به تصویب رساند شامل این می‌شود که هر کسی طی ۱۰ سال گذشته در دوران حاکمیت «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر پست‌های دولتی برجسته داشته است تا ۱۰ سال آینده حق فعالیت سیاسی ندارد.

بنابر این قانون هر کسی که طی ۱۰ سال گذشته و تا ۱۱فوریه سال ۲۰۱۱ رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس حزب ملی دموکرات منحل شده یا دبیر کل آن یا عضو دفتر سیاسی یا دبیرخانه این حزب بوده از تاریخ یاد شده تا ده سال دیگر حق فعالیت سیاسی ندارد.

در صورت اجرای این لایحه «عمر سلیمان» رئیس سازمان اطلاعات مصر که برای چند روز معاون مبارک شده بود و نیز «احمد شفیق» آخرین نخست وزیر دوران مبارک از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باز می‌مانند. علاوه بر آن این قانون محک جدی شورای عالی نظامی حاکم بر مصر به شمار می‌رود که برای اجرا آن را باید تایید کند.

از سوی دیگر ،جماعت اخوان المسلمین از همه گروه‌ها و احزاب سیاسی و نیروهای سیاسی مصری خواست امروز تظاهرات ملیونی حمایت از انقلاب برگزار کنند.

نظر شما :