تکذیب خبر الجزیرة درباره امام موسی صدر

۲۴ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۳:۵۶ کد : ۱۸۹۹۹۴۲ سرخط اخبار


وزیر امور خارجه لبنان اخبار مربوط به پیدا شدن جسد امام موسی صدر در لیبی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، عدنان منصور در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی الاخبار تمامی اخبار منتشر شده مبنی بر پیدا شدن جسدی از امام موسی صدر در منطقه‌ای از لیبی را تکذیب کرد و گفت: آنچه که از سوی شبکه الجزیره منتشر شده واقعیت ندارد.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر هیات لبنانی به طرابلس این هیات با مسئولان لیبیایی دیدار و در جریان روند تحقیقات در خصوص سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات در خصوص این مساله همچنان ادامه دارد و گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده است.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از ناصر المانع،‌ سخنگوی رسمی دولت لیبی مدعی شد که در گوری دسته جمعی در منطقه تاجوراء اجسادی یافت شده که احتمالا یکی از آن‌ها متعلق به امام موسی صدر است.

الجزیره به نقل از سخنگوی دولت لیبی اعلام کرد: اجساد پیدا شده به یکی از بیمارستان‌های طرابلس منتقل شدند تا آزمایشات دی.ان.ای به روی آن‌ها انجام شود.

المانع همچنین مدعی شده بود که بر اساس اطلاعات و تحقیقات انجام شده سعی شد تا هماهنگی‌هایی با خانواده امام صدر و همراهانش انجام شود و آزمایشاتی از سوی پزشکان قانونی برای روشن شدن ماجرا انجام پذیرد و به‌زودی نتایج این آزمایشات مشخص خواهد شد.

این در حالی است که برخی از منابع لیبیایی اعلام کردند که مسئولان طرابلس اوایل ماه جاری میلادی نامه‌ایی را به دولت لبنان ارسال کردند و در آن از پیدا شدن جسدی خبر دادند که احتمال می‌رفت مربوط به امام موسی صدر باشد. آن‌ها در این نامه خواهان انجام آزمایش دی.ان.ای به روی افراد خانواده امام موسی صدر شدند.

بر اساس این نامه عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان اواخر هفته گذشته در راس هیاتی به طرابلس سفر کرد تا نمونه آزمایشات افراد خانواده امام موسی صدر را در اختیار مسئولان لیبیایی قرار دهد.

به گفته منابع لیبیایی قرار شد تا نمونه آزمایشات اجساد و خانواده‌ها مورد مقایسه قرار گیرد.



نظر شما :