ایران به دنبال تشکیل "ایالات متحده اسلامی" است

۲۴ فروردین ۱۳۹۱ | ۰۰:۰۳ کد : ۱۸۹۹۹۲۰ سرخط اخبار
 
یک روزنامه سعودی با ادعای اینکه ایران به دنبال روی کار آوردن شیعیان در کشورهای همسایه عربی به هدف تشکیل "ایالات متحده اسلامی است"، رسانه های عربی ایران را بازوی این کشور برای ترویج این مسأله دانست.

به گزارش «تابناک »روزنامه "عکاظ" در مطلبی به قلم "عبدالله سلطان" مدعی شد: "یکی از مهم ترین دغدغه های ایران، اقدامات خرابکارانه در اعتقادات راستین اسلامی به منظور جایگزین کردن تشیع و مذهب اثنی عشری است، که اگر این هدف تحقق یابد، پیشبرد دیگر اهداف قومی دیگر ایران آسان خواهد بود، به ویژه که این کشور دین را برای مسائل دنیوی به کار می گیرد".

این روزنامه سعودی خاطرنشان کرد: "ایران برای محقق ساختن اهدف خود شعبه هایی برای حزب الله در کشورهای عربی ایجاد کرد تا بتواند شیعیان را بسیج کرده و به همین منظور حسینیه ها و مساجد شیعی را به کار گرفته، و برای ترویج اقدامات خود ضد سنی ها و همچنین ترویج فرهنگ ایرانی، شبکه هایی ماهواره ای به زبان عربی ایجاد کرد که عبارتند از شبکه العالم و شبکه الکوثر ".

درحالیکه طبق اذعان مسئولان و فعالان عراقی و رسانه های مختلف عربی، تروریستها و تکفیری ها در عراق همواره برای اقدامات خود از مفتی های وهابی سعودی خط می گرفته اند، این روزنامه سعودی مدعی شد: "سپاه پاسداران و نیروی قدس و جیش المهدی در عراق به کشتار اهل سنت همت گماشتند".

با اینکه کشورهای عربی منطقه و بویژه عربستان سعودی در چرخشی کامل از مواضع قبلی خود نسبت به عراق پس از اشغال کویت، نقشی مؤثر و فعال را در ارایه خدمات به ارتش آمریکا برای حمله به عراق و نابود کردن این کشور برعهده گرفتند، این روزنامه سعودی، ادعا کرد: "در گذشته منافع ایران اقتضا کرد که با آمریکا برای اشغال عراق همدست شود، به همین سبب دولت پل برمر را به رسمیت شناخت و محمد علی ابطحی معاون رییس جمهور سابق ایران محمد خاتمی نیز تاکید کرد که اگر ایران نبود، آمریکا نمی توانست عراق و افغانستان را اشغال کند. پس از آن نیز سیستانی فتوا به حرمت مقاومت بر ضد اشغالگران آمریکایی در عراق داد. همه این اقدامات به منظور فراهم کردن زمینه سرکوب و کشتار اهل سنت در عراق توسط ایران و همدستان این کشور در عراق صورت گرفت".

این روزنامه سعودی که گویا فراموش کرده است عربستان، قطر و ترکیه با اعزام مزدور مسلح، و قاچاق سلاح و تجهیزات نظامی سبک و سنگین به سوریه، اعتراضهای مسالمت آمیز مردم این کشور را به درگیری های خونبار داخلی بین طوایف و همچنین درگیری با نیروهای ارتش و امنیتی تبدیل کرده اند، مدعی شد:"ایران در سوریه نیز به پشتیبانی طائفی از بشار اسد پرداخت و در کشتار اهل سنت سوریه مشارکت کرد، آن گاه خود و همه هم پیمانانش نظیر حزب الله لبنان، در هر جا به مقابله با اهل سنت پرداختند".

روزنامه عکاظ، اظهارات شاهزاده سعود الفصیل وزیر خارجه سعودی را دلیلی برای اثبات این دروغ پردازی های ناشیانه خود دانست و نوشت: "گواه مطالب فوق، اظهارات سعود الفیصل در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه آمریکا در 31/3/2012 میلادی است که تاکید کرد، یکی از بزرگ ترین چالش های کنونی دخالت های مستمر ایران در امور کشورهای منطقه است".

این روزنامه ادعا کرد، ایران به دنبال "فتنه انگیزی" و تشکیل حکومتی شیعی در منطقه به نام "بحرین بزرگ" ( شامل بحرین ، کویت و منطقه الشرقیه عربستان) است که هدف نهایی آن، ایجاد "ایران بزرگ" و "ایالات متحده اسلامی" است.

نظر شما :