تسلیحاتی که آذربایجان از رژیم اسراییل خرید

۲۳ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۲:۳۷ کد : ۱۸۹۹۹۱۵ سرخط اخبار

سایت «strategy page» با انتشار گزارش قرار داد 1.6 میلیارد دلاری نظامی بین باکو و تل آویو، لیست سلاح‌های خریداری شده از رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت اختصاصی موضوعات جنگی «strategy page» با انتشار گزارش قرار داد 1.6 میلیارد دلاری نظامی بین باکو و تل آویو، لیست سلاح‌های خریداری شده از رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

لیست سلاح‌های خریداری شده از رژیم صهیونیستی شامل موارد ذیل می‌باشد:

۱- موشک زمین به دریای «Gabriel-522-x»

آذربایجان مدعی است که قرارداد نظامی فوق با رژیم صهیونیستی برای مقابله با تهدیدات ارمنستان منعقد شده و این در حالی است که آذربایجان با ارمنستان اصلاً مرز آبی و دریایی ندارند. بسیاری از کارشناسان منطقه معتقدند که هدف قرارداد فوق فقط جمهوری اسلامی ایران است و دولت آذربایجان برای آمادگی نظامی خود دست به امضای قرارداد مزبور زده است.

2- جنگنده بمب افکن«Heron» که چهار و نیم تن وزن دارد و قابلیت پرواز در بلندی 14000 متری دارد و می‌تواند یک تن وزن را با خود حمل کند و امکان نصب انواع سلاح‌های موشک انداز را دارد و هواپیمایی در ردیف جنگنده آمریکایی«MQ9Reaper» می‌باشد و به مدت 36 ساعت قدرت پرواز دارد.

3- جنگنده «Searcher» که 2 و نیم تن وزن دارد و با 20 ساعت قدرت پرواز، در 7500 متری پرواز می‌کند و 120 کیلو گرم وزن را با خود می‌تواند حمل کند.

4 - سیستم Ram با راکت انداز باراک که قیمت هر راکت 1.6 میلیون دلار ارزیابی می‌شود و وزن آن 98 کیلو، برد 10 کیلومتر و هر سیستم رم با مجموعه راکت‌ها و رادارها جمعاً 26 میلیون دلار قیمت دارد. این سیستم می‌تواند اهداف زمینی و دریایی را مورد هجوم قرار دهد.

5- سیستم دفاعی راداری «Green pine» که قابلیت مورد هدف قرار دادن راکت‌های بالستیک تا برد 500 کیلومتری را دارد.

بر اساس گزارشات واصله، دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرده است هدف از خریداری این سلاح‌ها مقابله با تهدیدات ایران نیست بلکه به خاطر دفاع از تمامیت ارضی آذربایجان در مقابل تهدیدات ارمنستان است.

رسانه‌های آذری زبان دولت باکو اعلام کرده‌اند که83 درصد بودجه نظامی سال جاری را افزایش داده و نیمی از این بودجه صرف خرید سلاح شده است.

افشای این لیست توسط سایت «Strategy page» در حالی انجام می‌گیرد که وزیر جنگ آذربایجان یک ماه قبل در سفرش به تهران اعلام کرد که «آذربایجان از اسرائیل حتی یک فشنگ هم خریداری نکرده است»!

( ۱۴ )

نظر شما :