بازداشت یک جاسوس قطری در بغداد

۲۳ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۸۹۹۹۰۱ سرخط اخبار


منابع امنیتی عراق از بازداشت یک جاسوس قطری در شهر بغداد خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری براثا، منابع امنیتی عراق گفتند: نیروهای امنیتی عراق یک جاسوس دارای تابعیت قطر را اخیرا در منطقه المنصور از مناطق مرفه نشین بغداد دستگیر کردند.

این منابع به تاریخ دستگیری این جاسوس و ماهیت ماموریت او اشاره ای نکردند. 

این خبر در حالی منتشر می شود که یک عضو فهرست دولت قانون اعلام کرد ، برخی جریانهای پارلمان عراق با کمک برخی کشورهای عربی در صدد سقوط دولت منتخب آقای نوری المالکی هستند.

"محمد الصهیود" عضو ارشد ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد  تلاش های صورت گرفتە برای  سلب اعتماد از کابینە دولت نوری المالکی در پارلمان عراق را یک توطئە خارجی دانست.

وی اظهار داشت: برخی کشور های عربی خواستار سقوط دولت منتخب آقای المالکی هستند و در این راستا مدت زمان زیادی است همە تلاش های مادی و معنوی را برای تحقق این امر ، بیشتر کردەاند.

این در حالی است که دولت قطر به همراه برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان از چندی پیش با نقشه غرب علیه سوریه همراه شده و از مسلح کردن مخالفان نظام سوریه پشتیبانی کرده اند.

دولت سوریه اعلام کرده است که این کشورهای عربی در راستای دخالت در امور داخلی سوریه اقدام به اعزام افراد مسلح به داخل خاک سوریه کرده و از آنها حمایت تسلیحاتی می کنند.

درپی بروز ناآرامی در سوریه، گروهی از افراد مسلح از طریق خاک عراق وارد سوریه شده اند و مقادیری سلاح نیز به این کشور قاچاق شده است.



نظر شما :